Hvor mange håndverkertimer går det med for å sette et lag sponplate og et lag gips på vegger og tak i et hus på ca 160 kvm - mellom tommelen og pekefingeren?:p

Fikk en pris her om dagen...

Opplekting, osb og gips på den ene siden av alle vegger 116kvm
To snekkere i to dager.

Synes det hørtes ganske bra ut.

Må være raske snekkere...:)

LAINE skrev:
Må være raske snekkere...:)
Nja, vet jeg ikke om jeg er enig om 116kvm er jo ikke mer enn 40 plater av hver. 2dgr=32h ca24min i snitt det per plate - litt oppregling også. Ganske normalt ifølge meg kanskje litt tregt :p

De skal rekke å lekte veggene på den tiden også

Ts.
Er det bare yttervegger det gjelder? Eller skal innerveggene også være med?

Ellers gjetter jeg på ca 120 timer. Hvis den som utfører arbeidet kan det og har riktig verktøy.
Med innervegger.

Sent from my LT26i using Byggahus

Sist redigert:
Ytterveggene og en hjertevegg finnes.
Det som gjelder er å bygge div andre innervegger og gipse den ene siden med en eller annen type treplate bak.

60-80 timer?

Vil de ha det til 30 timer? Det høres veldig bra ut. Krev fast pris!

Helt avhengig av hvordan huset ser ut.
Hvor mye vinkler og kroker det er.
Kan man sette helplater rett av eller skal det kappes eller skjøtes på høyden osv.

Ifølge Rebeckaf finnes ingen regling med. Om så er tilfelle så er det vel ingen problem med 24 min/plate.

kommer vel an på hvor mange vinduer, elbokser om det er karnapp osv osv
hvor materialet finnes, trapper

Ber om unnskyldning for mitt fravær.

Oppregling er allerede gjort. Det gjelder bare innendørs. Dvs. vanlig kartonggips med sponplate bak. Dog både tak og vegg. Ingen karnapper, men mange elbokser... :) Men nå har jeg en oppfatning i alle fall. Som ikkesnekker er det vanskelig å vite om et arbeid tar to dager eller to uker... :D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.