Heisann!

Holder på med et byggeprosjekt her hjemme og har noen spørsmål om ankermasse. Har noen tuber med Biltemas ankermasse og lurer nå på om den herder selv i denne vinterkulda vi har fått. Noen som har erfaring med bruk av ankermasse ved minusgrader, og hva er minimumstemperaturen for slikt i så fall? Hvis det ikke fungerer med Biltemas, hvilken type bør man bruke i stedet?

Det står enkelte herdetider på tubene jeg har, men det står ikke noe om herding ved minusgrader, eller om det i det hele tatt fungerer.

Mvh
/Ingemar

jeg har aldri prøvd biltemas modell men hilti har en som funker i minusgrader

Vanlig ankermasse fungerer ikke ved for lave temperaturer.

Når du sier at den ikke fungerer, blir herdningsprosessen ødelagt eller opptas/gjenopptas den når det blir tilstrekkelig temperatur igjen?

Secretsavage, du kan med suksess bruke den ankermassen du allerede har. Om det ikke er et kommersielt bygg (som jeg ikke tror) og du skal bare gjøre enkelte innfestinger kan du midlertidig henge opp en varmevifte med utblås mot hullet som skal fylles med ankermasse. La viften gå i et par minutter, og fyll deretter det med ankermasse og bolt/gjengetråd. La så viften gå den tiden det tar for ankermassen å herde i romtemperatur (står på tuben).

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.