Du vet om at ferjeturen blir dyrere med tilhenger? Men kanskje du kjører landeveien? Jeg har selv svettet med et elende til hestekjerre på min første polentur, og det gjør jeg ikke igjen. Nå lar jeg Poltruck hente tingene. Hvis du absolutt skal ha en tilhenger, så har jeg for meg at man selger det billig på Castorama. Vet dog ikke hvordan det blir med papirarbeid etc da.

mvh
David

Er det ikke lettere å leie en varebil? ??? Tror ikke at utleierne har de samme restriksjonene for slike. :-/

Har hatt samme problem,
1. Forsøk å låne privat,
2. Det går an å leie store boogieslep billig i Polen, noen ganger kreves det imidlertid at polsk statsborger "henter ut slepet". Det skjedde med meg.
3. Det beste og billigste er som David skriver å ta hjem med lastebil, da kan du laste mye og samtidig ta med massevis av matvarer for halve prisen. Regn sammen all ekstra kostnad for slepet, det blir ikke billig. Mange sjåfører "ekstraknekker"

Ettersom du virkelig vil ta en tilhenger så ville jeg satset på Preem. Pengene er store, men det er jo bare pant og jeg ville tippe at du nok kan prute ned panten litt ved å vise at du er seriøs og at det ville være helt urimelig at du skulle stjele tilhengeren.

Jeg husker når jeg leide lastebil hos OKQ8, da betalte jeg panten med OK-kortet, og ettersom det tar tid før man får faktura på det så hadde jeg fått tilbake panten lenge før jeg trengte å betale inn panten, så det trenger ikke engang være slik at du må legge ut med penger, om du har et kort med utsatt betaling (og har tilstrekkelig høy kjøpsgrense).

Hvorfor avbestille? Ta det som en miniferie og benytt anledningen til å fylle bilen med det som får plass. Om du finner materialer du vil kjøpe kan du arrangere hjemtransport på stedet (de store varehusene tilbyr dette hjem til din adresse). Stenaline tilbyr pallplasser på fergen - da må du hente i havnen dagen etter at godset ble sendt.

Hvis det er med Stenaline du har bestilt, kan du dessuten sikkert endre datoen...

Sjekk ut Poltruck. Smidig og rimelig. Fikk en levering senest i dag fra dem. Neste kommer på tirsdag.

mvh
David

Har Poltruck noen nettside?

Jeg reiser til Polen på torsdag med pickup og boggislep. Det var ikke veldig dyrt ca 4000 kr t o r fra Karlskrona.
I Stockholm-forstad finnes det mange mindre utleiere av slep.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.