Skal legge gulv og da mine kjære håndverkere som installerte gulvvarmen har kappet bort dekket (for å gjøre arbeidet enklere for seg) så mangler det dekk mellom de to siste bjelkelagene ut mot vegg. Da bøyene for gulvvarmerørene ligger der over så kan jeg ikke legge ny dekk men må ha noe smalere og tenkte da å legge aluminiumsprofiler (type HEA) eller noe lignende.
Da dekket bygger på 22mm så trenger også mine profiler å være 22mm høye.
Noen som vet hvor man kan få tak i dette? (Helst i Stockholmsområdet)
Da dekket bygger på 22mm så trenger også mine profiler å være 22mm høye.
Noen som vet hvor man kan få tak i dette? (Helst i Stockholmsområdet)
Moderator
· Stockholm
· 57 870 innlegg
Jeg har handlet sånt på metallvarehuset i Spånga. Heter visst Tibnor (www.tibnor.se) nå. Ligger på Finspångsgatan i Lunda industriområde. Adresse og telefonnummer kan du finne på deres hjemmeside (men det ligger "dypt"), en av de dårligste nettsidene jeg har vært borti på senere år. Ha gjerne med deg nøyaktige målangivelser, så kapper de det for deg. Jeg tror det er en risiko for at du må kjøpe en hel lengde (typ 6 meter). Ellers har Bauhaus ganske mange alu profiler også, men jeg kan tenke meg at 6 meter i Lunda koster omtrent det samme som en meter på Bauhaus.
Å kappe bort glespanel når man legger gulvvarme er normalt. Derimot skal man legge en glesplanke på tvers ved veggen og la gulvvarmen snu før den.
Å kappe bort glespanel når man legger gulvvarme er normalt. Derimot skal man legge en glesplanke på tvers ved veggen og la gulvvarmen snu før den.
Klikk her for å svare