Hei,

Jeg skal i løpet av sensommeren gjøre ferdig et bord som skal ha en betongplate. Produksjonen av platen er under kontroll, men jeg har noen spørsmål om hvordan man skal gå frem for å slipe platen.

Har sett rundt på nettet og det finnes et par veier å gå.

- Slipe for hånd
- Bestille en enklere maskin fra ebay - wet polish grinder
- Leie maskin ved behov
- Kjøpe en bedre brukt maskin. For eksempel Flex 1709.

Skal i utgangspunktet gjøre ferdig bordplaten og har ambisjoner om å lage noen andre plater i nær fremtid.

Budsjettet er vel greit, ønsker primært et godt resultat.

Hva har dere av tips?

/S

• Liker
ecb182
  • Laddar…
Jeg fikk nettopp min wet polish grinder fra England i dag, har ikke rukket å teste den ennå.
(må fikse vannkoblingen først)
Jeg skal slipe betong benkeplater, kommer tilbake når jeg har testet den!
Kostnad 1900 kr med frakt og et ekstra sett med slip/polerskiver fra Amazon

Våtpoleringsmaskin med kabler og tre slip-/polerskiver på et arbeidsbord.

Hvilken timing. Har selv sett på lignende maskiner. Har du prøvd noen annen form for sliping av betong før?

Jeg har laget et lite bord med en betongplate som jeg slipte med en Flex. (Første steget slipte jeg med en Festool-slip med diamantskål) Jeg brukte mg av HTC's slipssystem (7 steg)
Jeg brukte finbetong (ikke bra resultat, for mye småstein som kom fram ved slipingen. Jeg ville bare ha "store" steiner
som skulle komme fram ved slipingen...) jeg skulle ha brukt ren betong og kastet inn stein i den tror jeg. Nytt forsøk til høsten.
Jeg kan legge ut et bilde når jeg kommer hjem.

Slipet betongoverflate; venstre side viser rå betong med synlig ballast, høyre side er glatt etter sliping med 400 slipkloss.

Nå har jeg fått riktig på vannkoblingen og testet å slipe litt.
Jeg har slipt med 400 slipklossen på bildet, jeg har også spart litt av den rå betongen.
Det gikk veldig raskt å få overflaten jevn. Jeg har støpt med finja finbetong så det er tilslaget du ser på bildet, ikke porer.
Jeg har ganske mye å støpe til mitt kjøkken, så jeg kommer til å lage en egen tråd om dette når jeg begynner.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.