Hei!

Jeg skal bygge nytt rekkverk til trappen og vil gjerne få innspill på hvordan jeg har tenkt å feste stolpene på betongtrappen.

Tanken er at stolpene skal sitte på siden av trappen for å utnytte dens bredde, og jeg har to alternativer som jeg har gått og fundert på. Enten feste stolpene direkte mot betongen (syllisolering imellom) eller bruke denne typen stolpesko:
Stolpsko i metall designet for montering av stolper på siden av en trapp. Skoen har flere hull for feste og er laget for 70x70 stolper.

Et tredje alternativ er denne typen stolpesko, som settes flatt på trinnene, men det stjeler jo plass:
Metallisk stolpesko for montering på horisontal overflate, designet for 70x70 mm stolper, med fire skruehull for festing til underlag.

Hva synes dere? Kom med flere alternativer om dere har.

Stolpene skal være 70x70

Takk på forhånd

Jeg stemmer for den øvre stolpeskoen.

eviljava skrev:
Jeg stemmer for den øvre stolpeskoen.
Ja den er mest sannsynlig den jeg bruker.

Hei!

Har lett med lys og lykt etter den øvre typen av stolpesko... hvor kjøper man en slik? Mvh/Daggpil

D Daggpil skrev:
Hei!

Har søkt med lys og lykte etter den øvre typen av stolpesko...hvor kjøper man en slik? Mvh/Daggpil
Jeg søker også etter disse, noen som vet?

XL bygg har begge variantene i sitt sortiment.

Finner ingenting på nettsiden. I hvilken butikk har du sett denne? (øvre varianten)

Så sist i Umeå (ikke sør) da de hadde akkurat sånne der på uteplassen utenfor dørene og selgeren sa at de hadde sånne da jeg selv vurderte dem.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.