MrJay
Vurderer å sette opp akustikkpanel i taket på loftet. Ifølge anvisningene skal de skrus fast hver 60 cm (CC-mål), av åpenbare grunner kan jeg bare skru fast disse hver 120 cm (takstoler). Fungerer det likevel, eller må jeg tenke om og vurdere vanlig paneltype, for eksempel noe fra Moelven?

Kommer selvfølgelig an på hvordan intertaket ditt ser ut oppe på loftet. Vis med litt pedagogiske bilder.

MrJay
Appendix Appendix skrev:
Kommer så klart an på hvordan taket ditt ser ut oppe på loftet. Vis med noen pedagogiske bilder.
Selvfølgelig, her er et bilde fra byggingen.

Akustikkpanelene er ment å legges langs gavlen som vises på bildet slik at festepunktene treffer takstolene.

Untitled-1.jpg

Sist redigert:
gjennom at du har lekt opp så fint så er det vel bare å feste i lektene?

Ingenting må festes i takstolene med andre ord.

MrJay
Appendix Appendix skrev:
gjennom at du har regelrett opp så fint så er det vel bare feste i reglene?

Ingen må feste i takstolene med andre ord.
Det hadde ikke vært noe problem om jeg ville ha dem i stående retning (fra kattvinden opp mot møne). Jeg vil derimot ikke ha dem slik, men i liggende retning. Reglene i liggende retning ligger 1.2m fra hverandre og er skrudd i takstolene.

Edit: Du mener kanskje at man kunne skru panelet i lektene på 60cm fra takstol, selv om denne ikke går i samme retning som takstolen? Jeg tenkte ikke på det da jeg var fokusert på å ha skruene på nøyaktige avstander.

Sist redigert:

Beste svar

Ja. På din edit

Og ellers regner man opp etter hvordan man vil sette plater/dekningen :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.