Hei,
Vi skal i løpet av våren starte vårt husprosjekt og trenger tips og råd om hvordan vi kan dempe lyd i et 85 kvm rom med 2,8 m takhøyde, store vinduspartier og HRC slipt betonggulv.
Er det dyrt med akustikkpuss på innertaket? Finnes det andre smarte løsninger å benytte seg av forutenom spilehimling?
 
Hva er målet? Normalt holder det med gardiner, tepper og møbler.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hva er målet? Normalt holder det med gardiner, tepper og møbler.
hva skal rommet brukes til?
Hva er dine mål på bredde og lengde? det er ganske viktig, man kan jo få en perfekt storm med feil dimensjoner. Pytagoreiske tall (3,4,5) er ett. Eksempel på et godt mål fra et akustisk synspunkt
altså 3 m i taket b=4 l=5 er 2,8 i taket 5,6 i lengden og si 4,2 da har man skapt en utrolig resonansboks.
Men jeg mistenker at du vil ha ned etterklangstiden. Da er akustisk gips bra.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.