Hei!
Det hadde vært veldig bra om noen med byggingserfaring kunne ta en liten titt på mine egenhendig tegnede blyanttegninger.
Jeg har tenkt å utnytte et uutnyttet rom til en akkumulatortank. Spørsmålene er mange, så jeg får vel forsøke å fokusere litt på problemstillingene. De to grove bjelkene (ca. 200 ganger 200) er gamle bjelker som løper fra et tilstøtende rom. Det er vel tryggest å legge en bæreline under, ellers blir vel avstanden litt for lang (ca. 2500 mm). Akkumulatortanken er på 750 l, så det vil vel handle om ca. 800-900 kg vekt.
Deretter lurer jeg på om man må støpe gulv i et slikt rom, og i så fall på hva; 22 mm sponplate eller spontede bord? Jeg vurderer også å støpe opp en sokkel for akkumulatortanken å stå på. Siden jeg skal ha gulvsluk i rommet, ønsker man jo å ha fall på gulvet, og da blir det vanskelig for akkumulatortanken å stå stødig uten en støpt sokkel, tenkte jeg. Til slutt lurer jeg på hva man pleier å bruke som fuktstopp mellom støpingen og treverket, maling, plast, eller?
Innspill på konstruksjonen mottas med takk