Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas terrassebordskruer, se bilder nedenfor. Jeg la 20 kvm terrasse våren 2018, de første 15 med skruer av ukjent merke og ca. 5 kvm med Biltemas skruer. Det ukjente merket er det ingen problemer med, men nå ser jeg at ca. 90% av Biltemas skruer har rett og slett brukket. Dårligere skit skal man lete lenge etter, og jeg håper det ikke er mange av dere som har kjøpt og brukt det samme rælet!
Mine terrasser hjemme er skrudd med terrassebordskruer fra Byggmax. Ikke en eneste har brukket etter montering, men noen knakk under selve skruing. Terrassen er ca 7 år gammel. På hytta har vi skrudd en veranda med terrassebordskruer fra essve, og samme der, ingen har brukket. De skruene er imidlertid betydelig dyrere enn Byggmax.
Men bra, da vet man at man ikke skal kjøpe på Biltema i hvert fall
Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas terrassebordskruer, se bilder nedenfor. Jeg la 20kvm terrassebord våren 2018, de første 15 med skruer av ukjent merke og ca 5 kvm med Biltemas skruer.
Det ukjente merket er det ingen problemer med men nå legger jeg merke til at ca 90% av Biltemas skruer har rett og slett brukket.
Dårligere skit må man lete etter og jeg håper det ikke er mange av dere som har kjøpt og brukt det samme søppelet!
[bilde] [bilde]
Hmmm, ser ut som om alle har brukket på mer eller mindre samme sted. Må ha vært en dårlig batch.
Har samme problem med biltema's rustfrie, man merker lett at det ikke finnes noen marginer i det hele tatt da man lett drar av de om man for eksempel prøver å skru trallen ned i en regel og støter på kvist eller lignende som gjør at det går tregere. Brister oftest direkte der gjengene begynner.
Akkurat slik ser skruene fra essve som jeg brukte til stakittspilene ut... Mer enn halvparten har brukket etter to vintre.
Heco rustfrie holder derimot.
Omtrent som da jeg kjøpte skruer på byggeverksted (husker ikke hvilken, vil ikke henge ut feil).
De knakk rett ved hodet da jeg strammet dem med håndkraft. Hvor skrudde jeg? En vinkeljern på spisebordet..... Herregud, jeg var rasende... Hver eneste skrue som ble skrudd i et nyboret hull knakk. Så det gikk med 2 skruer per hull...
Samme problem finnes med Beijers egen terrassekrue "Raptor". Det er vel (nå) mer eller mindre velkjent at C4-skruer ikke holder for treets bevegelser over tid.
Samme problem finnes med Beijers egen terrasseskruer "Raptor". Det er vel (nå til dags) mer eller mindre velkjent at C4-skruer ikke holder for treets bevegelser over tid.
Enig, har samme problem med disse skruene.....
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.