Jeg har renoveringsgipsplater på 6mm liggende som jeg tenkte å bruke for en innervegg jeg bygger.
Planen er å feste OSB-plater på stenderne, og deretter i stedet for en "vanlig" gipsplate sette opp renoveringsplatene (sånne her http://www.bauhaus.se/norgips-ytskiva-6x900x2500mm.html).

Finnes det noen grunn til at dette er en dum idé?
Man skulle jo tro at OSB-platene burde gjøre alt stabilt uansett, så jeg tenkte bare å kjøre på med dette for å spare penger (siden jeg allerede har disse platene, men ingen som er tykkere).

• Liker
Brandeu
  • Laddar…
Nei, det er ingen spesielle problemer med det.

Renoveringsgipset er normalt dyrere enn det vanlige, men når du allerede har det så.

Lysende. Yes, i dette tilfellet er ikke prisen noe problem, snarere tvert imot :)

Jeg har 6mm gips på råspont siden ca 8 år. De er sparklet og malt og har holdt utmerket.

• Liker
molle4
  • Laddar…
Du får jo større gulvflate! Det må jo være bra.

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Haha, ja de der millimeterne spiller vel mindre rolle dog :)

Synes 6mm er mer kronglete å skru og at det kreves mer arbeid med sparkling da området rundt skruene ofte hever seg, men man kan selvfølgelig bruke dem.

Det der med at området rundt skruehodet bobler opp, var ikke noe jeg tenkte på da jeg skrudde i de første 250 gipsskruene fra Grabber. Så kjøpte jeg gipsskrue fra Heco, og NÅ er jeg veldig bevisst på problemet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.