509 lest ·
11 svar
509 lest
11 svar
Är dessa omärkta hinkar avsett för mexitegel?
Vi håller på och tömmer kåken där vi växte upp och i källaren har farsan sparat dels två halvpallar med mexitegel och dels över 100 hinkar med okänt innehåll.
Hinkarna är helt omärkta och innehållet har skiktat sig fint, men typ 75% av volymen är någon form av sand känns det som. Är det fix/fog/bruk för mexiteglet? Kåken byggdes 1976, så om vi antar att det har stått där sen dess, går det fortfarande att använda?
Farsgubben gick bort för ett antal år sedan och vår kära mor har ingen aning om vad det är.
Hinkarna är helt omärkta och innehållet har skiktat sig fint, men typ 75% av volymen är någon form av sand känns det som. Är det fix/fog/bruk för mexiteglet? Kåken byggdes 1976, så om vi antar att det har stått där sen dess, går det fortfarande att använda?
Farsgubben gick bort för ett antal år sedan och vår kära mor har ingen aning om vad det är.
Får lyfta runt lite mer när jag är där nästa gång, vi kikade litegrann men kan ju inte säga att vi har gått igenom varenda hink... 128 stycken räknade jag ihop till. 😁FreQa skrev:
Men fukt tror jag inte på däremot, det står i källaren som är uppvärmd.
Det här var nog den mest episka "den som spar han har" tråden
Är väl inget utom tegelbitarna som har ett värde längre i det där?
Dvs efter alla dessa år är det ingen som använder innehållet i de där hinkarna?
Är väl inget utom tegelbitarna som har ett värde längre i det där?
Dvs efter alla dessa år är det ingen som använder innehållet i de där hinkarna?
Klikk her for å svare




