Hei! Holder på å renovere et soverom i en gammel tømmerhytte fra 1880-tallet. Ettersom blindbunnen står mot en krypkjeller så har det en gang vært fuktig, så jeg har derfor tenkt å bytte den når vi likevel gjør om hele rommet.
Krypkjelleren, som er en påbegynt kjeller (ca. 3 m i takhøyde), har nå avfukter og plast på bakken.
Rommet er tømret som dere ser på bildene.
Har tenkt å legge en liggende regel under gulvbjelkene hvor man så legger en oljebehandlet board (3mm). Etter det skal jeg inn med 220 sponfiberskiver, men etter det er jeg nå litt usikker. Bør jeg legge inn dampsperre eller bare gå for gulvspon direkte etter det?
Krypkjelleren, som er en påbegynt kjeller (ca. 3 m i takhøyde), har nå avfukter og plast på bakken.
Rommet er tømret som dere ser på bildene.
Har tenkt å legge en liggende regel under gulvbjelkene hvor man så legger en oljebehandlet board (3mm). Etter det skal jeg inn med 220 sponfiberskiver, men etter det er jeg nå litt usikker. Bør jeg legge inn dampsperre eller bare gå for gulvspon direkte etter det?
Tenkte legge lekter under gulvlekter som kan holde opp boardskiven og så spikre fast den i de liggende lektene!
Klikk her for å svare