Forsøkt å finne 220mm brede ytterpaneler for å kunne sette fôr rundt min garasjeport, men finner bare 195mm som bredest. Har dere noen tips på hva jeg kan bruke i stedet? MDF er vel neppe bra å sette på utsiden? Men vil ha en fin og glatt overflate å male på, så OSB går bort.

Det er altså den totale veggen som er 221.5mm dyp. Rundt selve portåpningen setter jeg vanlig ytterpanel.

Løste samme problem hos en kunde med hylleplan i limt furu, finnes i mange forskjellige størrelser, men det koster litt mer enn vanlige bord.
Har fordelen også at de ikke vrir seg like lett som et massivt bord.

Isakare Isakare skrev:
Løste samme problem hos en kunde med hylleplan i limt furu, finnes i masse forskjellige størrelser, men det koster litt mer enn vanlige planker.
Har fordelen også at de ikke vrir seg like lett som en massiv planke.
Takk for tipset. Ca 200kr/st var ikke så verst. 600kr får man leve med når man ikke tenker til før.

Men nå har det neste problemet oppstått, veggene er 2m høye så det blir ingen problemer, men øverst er det 2540 bredt og det ser ut til at det bare finnes 2380 eller 2400mm :/ får sjekke videre.

21x220 kledningbord finnes hos en velassortert byggevarehandel.
Har du Optimera eller Beijer i nærheten?

Får sjekke på Beijer, prøvde å finne på deres hjemmeside men så ingenting, men drar dit og ser :)

Jeg hadde samme problem på et dobbeltgarasje, husker ikke målet men det var mer enn hva jeg hadde tilgjengelig. Limte sammen to bord (195+xx) for å få riktig mål, brukte PU lim. Det tok en stund fordi jeg ikke hadde så mange tvinger tilgjengelig men jeg syntes det ble bra. Fant ingen bilde akkurat nå men med litt maling på så kunne man bare ane skjøten på enkelte steder.

• Liker
Freddan054 og 1 annen
  • Laddar…
Bauhaus har lange limtreskiver (3 m tror jeg). Det brukte jeg rundt garasjeportene mine og ser ut til å klare seg bra hvis man maler dem med vanlig utendørsmaling.

• Liker
Grillen
  • Laddar…
Blir en tur til Beijer for å sjekke i dag. Ellers må jeg prøve å finne lengre plater rett og slett.

Takk for alle svar :)

På de garasjene jeg har bygget har den lokale blikkenslageren fått fikse plater som jeg har kledd smygene rundt portene med.

• Liker
Mattias_Eson og 1 annen
  • Laddar…
Beijer hadde ingenting bredere enn 195 heller.

Blir nok 2 skjøttede og metall over hvis jeg ikke finner noe annet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.