Går det an å legge laminat i et rom der hele rommet heller, men med samme vinkel over hele rommet - 15mm over 3m. Eller er det flytesparkel eller løfte opp gulvet for å jevne ut reglene som gjelder? Jeg merker ikke hellingen selv når jeg går på gulvet og laminatene kommer til å sitte plan, men med en helling på ca 7mm for hver planke. Men kanskje det finnes andre variabler som jeg ikke har tatt hensyn til?

Er overflaten jevn går det bra. Det må ikke være fordypninger eller enda verre "rygger" på undergulvet.

• Liker
BirgitS og 1 annen
  • Laddar…
@Johan456 Takk for svaret. Det finnes litt svake punkter og rygger siden det er bord vi snakker om. Det skiller seg, som verst, 4-5mm, og da gjelder dette over typ en og samme bord, men tenkte at masonit skulle løse dette. Eller trenger vi noe mer robust? Eller kanskje det er bare å slipe det ned?

Düsseldorff
luksi1 luksi1 skrev:
@Johan456 Takk for svaret. Det finnes litt daler og rygger siden det er planker vi snakker om. Det skiller seg, som verst, 4-5mm, og da gjelder dette over typ en og samme planke, men tenkte at masonit skulle løse dette. Eller trenger vi noe mer robust? Eller kanskje det bare er å slipe ned det?
Masonit er jo den gamle klassikeren. Blir så jævla slitsomt bare når neste person som vil renovere skal trekke ut all spiker (ikke skru!). Slipe hvis du har tid og ork.

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Masonit er jo den gamle klassikeren. Det blir så jævla slitsomt bare når neste person som vil renovere skal dra ut alle spikerne (skru ikke!). Slip hvis du har tid og ork.
Får se om jeg blir omtaksom eller grådig og egoistisk... :)

Düsseldorff
luksi1 luksi1 skrev:
Får se om jeg blir omtenksom eller grådig og egoistisk... :)
Skjønner! Men dropp skruen uansett...

• Liker
luksi1
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.