Hei på dere
Jeg har et spørsmål. Jeg har revet ned all furupanel i trappen vår fordi den satt så dårlig og skal sette opp litt gips og male hvitt. For å unngå for mye utstikk ved gelenderet, vil jeg bruke 6mm gips direkte på stenderne. Hva sier dere om det? Er det greit å gipse kun med 6mm, eller er det noe spesielt jeg bør tenke på?
Takk så lenge
Jeg har et spørsmål. Jeg har revet ned all furupanel i trappen vår fordi den satt så dårlig og skal sette opp litt gips og male hvitt. For å unngå for mye utstikk ved gelenderet, vil jeg bruke 6mm gips direkte på stenderne. Hva sier dere om det? Er det greit å gipse kun med 6mm, eller er det noe spesielt jeg bør tenke på?
Takk så lenge
Hobbyelektriker
· E
· 15 368 innlegg
6 mm gips er skjør, er det en "vanlig" vegg med 60 cm mellom stenderne blir det for skjørt.
Forsøk å unngå 6mm plater. Bruk disse kun der det absolutt ikke går med vanlige 13mm, som f.eks. hvis man vil ha en buet overflate.
Det er vanskelig å skru i den tynne gipsen uten å ødelegge pappsjiktet, samtidig som det er vanskelig å forsenke skruehodene på en riktig måte. Enkelte snekkere vil ikke engang ha noe å gjøre med 6mm renoveringsgips nettopp fordi den er så vanskelig å sette opp slik at sluttresultatet blir korrekt. Og en snekker som setter opp gips med ødelagt papp og skruehoder som ikke er forsenket blir ikke populær hos maleren...
...så funderer jeg på om ikke 6mm gips direkte på stendere blir veldig skjørt? Hvis man snubler og setter hånden mot veggen, vil man jo ikke falle gjennom
Det er vanskelig å skru i den tynne gipsen uten å ødelegge pappsjiktet, samtidig som det er vanskelig å forsenke skruehodene på en riktig måte. Enkelte snekkere vil ikke engang ha noe å gjøre med 6mm renoveringsgips nettopp fordi den er så vanskelig å sette opp slik at sluttresultatet blir korrekt. Og en snekker som setter opp gips med ødelagt papp og skruehoder som ikke er forsenket blir ikke populær hos maleren...
...så funderer jeg på om ikke 6mm gips direkte på stendere blir veldig skjørt? Hvis man snubler og setter hånden mot veggen, vil man jo ikke falle gjennom
Sist redigert:
hei
Takk for svar.
jeg kjører på 13mm gips
Takk for svar.
jeg kjører på 13mm gips
Klikk her for å svare
