Hei på dere

Jeg har et spørsmål. Jeg har revet ned all furupanel i trappen vår fordi den satt så dårlig og skal sette opp litt gips og male hvitt. For å unngå for mye utstikk ved gelenderet, vil jeg bruke 6mm gips direkte på stenderne. Hva sier dere om det? Er det greit å gipse kun med 6mm, eller er det noe spesielt jeg bør tenke på?

Takk så lenge
 
6 mm gips er skjør, er det en "vanlig" vegg med 60 cm mellom stenderne blir det for skjørt.
 
6mm gips er for å sette på eksisterende plater. Og etter min mening knapt der. Jakter du mm må du nok felle inn plywood mellom stenderne for å få massiv vegg, deretter gipse med 6mm
 
Forsøk å unngå 6mm plater. Bruk disse kun der det absolutt ikke går med vanlige 13mm, som f.eks. hvis man vil ha en buet overflate.

Det er vanskelig å skru i den tynne gipsen uten å ødelegge pappsjiktet, samtidig som det er vanskelig å forsenke skruehodene på en riktig måte. Enkelte snekkere vil ikke engang ha noe å gjøre med 6mm renoveringsgips nettopp fordi den er så vanskelig å sette opp slik at sluttresultatet blir korrekt. Og en snekker som setter opp gips med ødelagt papp og skruehoder som ikke er forsenket blir ikke populær hos maleren...

...så funderer jeg på om ikke 6mm gips direkte på stendere blir veldig skjørt? Hvis man snubler og setter hånden mot veggen, vil man jo ikke falle gjennom :)
 
Sist redigert:
6mm direkte på stendere er bare å glemme.
 
hei

Takk for svar.

jeg kjører på 13mm gips :)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.