Skisser på et nytt hus og falt litt for dette fra Intressanta Hus:
https://intressantahus.se/bashus/signature-1-178/
Moderne hus med svarte paneler og store vinduer som slipper lys inn i stuen. Husets ryggåstak gir en romslig atmosfære.

Jeg liker virkelig stuedelen med kneveggloft, men innser nå at det er 12.6m kneveggloft!
For meg høres det nesten ubegripelig ut, hva er det for dimensjoner på greiene?
 
Har du saksetakstoler så havner belastningen på veggene og da kan du bygge så langt som helst.
 
  • Liker
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
P
Men her er det limtre med bare overrammer til takstoler…
 
A Argastesnickaren skrev:
Har du sax takstolar så hamnar belastningen på veggene og da kan du bygge hvor langt som helst.
Jo, men nå er det nok ikke saxtakstoler:
Man ser jo bjelken i deres rendering:
Interiør av moderne kjøkken med takbjelke, store vinduer og kjøkkenøy med vask. Veggmontert ovn og skap i mørkt treverk.


Ulempen med saxtakstoler er at man ikke får til den konstante tykkelsen på taket som de har fått til.
 
  • Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Har ikke sagt at de har sax takstoler:)
Jeg skrev at vil man bygge langt uten at det løper av gårde i kostnad, er det et alternativ.
Ville selv ikke ha mønebjelke i taket og få ned prisen litt da jeg bygde nytt og var alene i byggingen, så for meg fikk det bli løsningen.
 
  • Liker
13th Marine
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Har ikke sagt at de har saks takstoler:)
Jeg skrev at vil man bygge langt uten at det løper av gårde i kostnad er det et alternativ.
Ville selv ikke ha mønebjelke i taket og få ned prisen litt da jeg bygde nytt og var alene i bygget, så for meg ble det løsningen.
Da forstår jeg.

Her liker jeg effekten det gir, så om det er verdt pengene for denne løsningen er en annen femmer 😅
 
  • Liker
Argastesnickaren
  • Laddar…
Da jeg har en enetasjes bolig med mønetak så takket være saxtakstolene kan jeg inspisere hele taket innenfra og kan se eventuelle lekkasjer direkte.
 
Men er det virkelig ingen støtte på veien? Ellers burde det vel nesten kreves en stålbjelke i mønet.
 
  • Liker
Jonatan79
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jo, men nå er det nok ikke saxtakstoler:
Man ser jo bjelken i deres rendering:
[bilde]


Ulempen med saxtakstoler er at man ikke får til den konstante tykkelsen på taket som de har fått til.
Man kan bygge som en hengebro: en pylon ved hver gavl og så kabler som holder oppe mønet.
Men jeg synes det på bildet er ganske stygt.
 
P
Laminatbjelken i mønet støtter seg på stolpen mellom vinduene, deretter ligger det overrammer på eller mot laminatbjelken som lander på veggene ned til.
 
H hempularen skrev:
Men er det virkelig ingen støtte på veien? Ellers burde det vel nesten kreves en stålbjelke i mønet.
Ikke ifølge plantegningen, tror det hadde ødelagt inntrykket en del.

Nå er det jo ingen budsjettprodusent, så det er ikke umulig at de kjører det som burde bli en ganske dyr stålbjelke der oppe.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.