2.744 lest ·
6 svar
3k lest
6 svar
Bygge inn garderobe (spørsmål om dekkstykker og stendere)
Heisann sveisan,
jeg har dette garderobeskapet som jeg tenkte å bygge inn.
Jeg har gjort litt undersøkelser og tenker at følgende ville fungere:
- Dekkplate på høyre side fra gulv til tak
- Passbiter (MDF-plate?) for mellomrommet mellom garderobe og venstre vegg (ser for meg 6 cm som gulvlisten) + tak (12 cm)
Om ovenstående høres kosher ut, så lurer jeg på hvordan jeg best fester disse passbitene? En lekt som jeg borer fast i taket? En lekt som jeg limer fast i garderoben? Begge deler? Noe annet?
Takk på forhånd. ☺️
jeg har dette garderobeskapet som jeg tenkte å bygge inn.
Jeg har gjort litt undersøkelser og tenker at følgende ville fungere:
- Dekkplate på høyre side fra gulv til tak
- Passbiter (MDF-plate?) for mellomrommet mellom garderobe og venstre vegg (ser for meg 6 cm som gulvlisten) + tak (12 cm)
Om ovenstående høres kosher ut, så lurer jeg på hvordan jeg best fester disse passbitene? En lekt som jeg borer fast i taket? En lekt som jeg limer fast i garderoben? Begge deler? Noe annet?
Takk på forhånd. ☺️
Sist redigert:
Beste svar
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 474 innlegg
Du bygger en ferdig boks/ramme av 45x45 lekter som du setter oppå garderoben, ca 1 cm fra taket. Deretter fester du boksen med skruer fra innsiden av garderoben og limer dekkplaten utenpå. Bruk gjerne dykkert for å skyte den fast.
På siden fester du en lekt på utsiden av garderoben som du skrur fra innsiden av garderoben og deretter monterer dekkplaten på utsiden.
På siden fester du en lekt på utsiden av garderoben som du skrur fra innsiden av garderoben og deretter monterer dekkplaten på utsiden.
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 474 innlegg
Det vil si at du ikke trenger å lime noe i garderoben (den ødelegges hvis man vil fjerne regelen en gang) og du trenger ikke å skru i verken tak eller vegg.
Hobbysnekker
· Västra Götaland
· 1 474 innlegg
Og ja, MDF skal du bruke.
Takk for svar! ☺️
Kommer males med treverk maling.
Kommer males med treverk maling.
Klikk her for å svare