Heisann sveisan,

jeg har dette garderobeskapet som jeg tenkte å bygge inn.

Jeg har gjort litt undersøkelser og tenker at følgende ville fungere:

- Dekkplate på høyre side fra gulv til tak
- Passbiter (MDF-plate?) for mellomrommet mellom garderobe og venstre vegg (ser for meg 6 cm som gulvlisten) + tak (12 cm)

Om ovenstående høres kosher ut, så lurer jeg på hvordan jeg best fester disse passbitene? En lekt som jeg borer fast i taket? En lekt som jeg limer fast i garderoben? Begge deler? Noe annet?

Takk på forhånd. ☺️

• En hvit garderobe i et hjørne av et rom. Den har speildører og en hvit plate ved siden av seg, under et hvitt tak.
  • Garderobedør i speil med lys bakgrunn, en person tar et bilde med mobiltelefon mot speilet.
Sist redigert:

Beste svar

Du bygger en ferdig boks/ramme av 45x45 lekter som du setter oppå garderoben, ca 1 cm fra taket. Deretter fester du boksen med skruer fra innsiden av garderoben og limer dekkplaten utenpå. Bruk gjerne dykkert for å skyte den fast.

På siden fester du en lekt på utsiden av garderoben som du skrur fra innsiden av garderoben og deretter monterer dekkplaten på utsiden.

• Liker
oppelainen
  • Laddar…
Det vil si at du ikke trenger å lime noe i garderoben (den ødelegges hvis man vil fjerne regelen en gang) og du trenger ikke å skru i verken tak eller vegg.

• Liker
oppelainen
  • Laddar…
Og ja, MDF skal du bruke.

• Liker
oppelainen
  • Laddar…
Et tips er å bruke hvite hylleplater, så får du en fin finish uten å måtte male selv.

K
S S.Hellman skrev:
Et tips er å bruke hvite hylleplater, så får du en fin finish uten å male selv.
Ikke melamin. Ser ut som dritt.

Vil man ha ferdigmalt hvitt er det prisgunstig å kjøpe dekkplater fra Ikea og sage i stykker. De finnes jo dog ikke i lengder som er så veldig lange.

Takk for svar! ☺️

Kommer males med treverk maling.

• Liker
Småbrukaren
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.