Hei!

Jeg har noen spørsmål angående gangen min der jeg ønsker å bore opp en hattehylle.

1. Hvordan vet jeg om den veggen er bærende?
2. Kan jeg bore i den? Forrige eier hadde en hattehylle der, pluss noen kroker og fortsatt står leilighetsbygget... Men jeg vil jo ikke være den som får det til å falle.
3. Er hulltaking det samme som boring?

Takk på forhånd. ☺️

• Haha
Sthlm_
  • Laddar…
O oppelainen skrev:
Hei!

Jeg har noen spørsmål angående min gang hvor jeg gjerne vil bore opp en hattehylle.

1. Hvordan vet jeg om den veggen er bærende?
2. Kan jeg bore i den? Forrige eier hadde en hattehylle der, pluss noen kroker og enda står leilighetsbygget... Men jeg vil jo ikke være den som får det til å falle.
3. Er hulltaking det samme som boring?

Takk på forhånd. ☺️
1 Spiller null rolle.
2 Ja.
3. Nja, kanskje, men i ditt tilfelle har det ingen betydning.

Sett du opp hylla di.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…

Beste svar

Borre og skru opp ting på en vegg er absolutt ikke noe problem selv om den er bærende.
Borre et hull eller flere og hulltaking er ikke det samme.
Hulltaking er at man tar opp et større hull rett gjennom veggen.
Tenk bare på om du har el-sentralen på den veggen, at det kan finnes el-rør i den.
Borre aldri under eller over en sentral, et stykke til sidene er sjelden noe problem, rør går oftest opp og nedover.

• Liker
Dilato
  • Laddar…
namnbyte
Bare sjekk at det ikke er rør eller kabler der, ellers er det bare å bore og se glad ut

• Liker
Dilato
  • Laddar…
Som jeg håpet da. ☺️

Da ignorerer jeg styrets regeldokument om at inngrep i bærende vegger ikke er tillatt.

O oppelainen skrev:
Som jeg håpet da. ☺️

Da ignorerer jeg styrets regeldokument om at påvirkning på bærende vegger ikke er tillatt.
Å bore et hull, sette inn en plugg og en skrue er ikke påvirkning.

• Liker
namnbyte
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.