Hei!
Jeg trenger å gjøre en beregning av u-gjennomsnitt for nybygging og lurer på hvordan jeg skal regne. Er det hele bygningens vegg/tak/gulv areal jeg skal regne på, altså det arealet bygningens vegg/tak/gulv har sett fra utsiden, eller er det bare det arealet som bygningens vegg/tak/gulv har fra innsiden?
For å tydeliggjøre, en vegg på huset er 10 m lang fra utsiden. På innsiden er den samme veggen 9,5 m lang da veggen møter kortsidens yttervegger som hver er 25 cm tykke. Er det 10 m jeg skal skrive inn i beregningen av veggens areal, eller 9,5?
Takknemlig for hjelp!
Jeg gjør beregningen på energiberakning.se