Hei!

Driver og innreder kjelleren i en villa fra 1940-tallet. Taket ser veldig kjedelig ut, så jeg tenkte å sette nytt.
Hva er materialet i det nåværende taket (se bilde)?
Hvordan gjør jeg det enklest mulig for å bygge så lite som mulig da det allerede er lavt under taket?

Mvh

• Kjellertak med revnet puss og synlig underlag i villa fra 1940-tallet.
  • Tak med ujevn overflate og noen mørke flekker, sannsynligvis fra en kjeller i en villa fra 1940-tallet.
H huvudet också skrev:
Hallo!

Holder på å innrede kjelleren i en villa fra 1940-tallet. Taket ser veldig kjedelig ut, så jeg tenkte å sette nytt.
Hva slags materiale er det i det nåværende taket (se bilde)?
Hvordan gjør jeg det på en smidigst mulig måte for å bygge så lite som mulig siden det allerede er lavt under taket?

Mvh
Det er kanskje hønsenetting og eller sivstrå og en eller annen type puss. Kjøp weber gipsbruk og reparer med det og mal deretter. Gipsbruk er verdens beste byggeprodukt! Enkelt å jobbe med og det blir alltid pent.

Takk for svaret. Hele taket i kjelleren trenger renovering, tenker at det er smidigere å sette opp regler og sette tak? Min primære fundering er om det går an å bore og plugge for å sette regler da jeg var usikker på materialet.

Eller er gipsbruk uansett smidigere?

Mvh

Sist redigert:

Beste svar

Kompisen hadde samme type stender i sitt 40-tallshus i kjelleren. Det støver noe fryktelig å rive ned alt, men hos ham satt det en type glespanel under som satt nesten uten mellomrom så det finnes kanskje noe å skru treskruv i rett gjennom pussen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.