Jeg ville legge en plate enten under eller over, ikke begge, da samles fuktighet mellom dem og ruster. I ditt tilfelle over da utseende ikke spiller noen rolle.
Tetningsmassen du nevner har jeg ingen erfaring med.. kan anbefale bt multibond på biltema. https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/ovriga-kemikalier/bt-multibond-2000028571
Jeg ville legge en plate enten under eller over, ikke begge, da samles fuktigheten mellom dem og ruster. I ditt tilfelle over da utseende ikke spiller noen rolle. Tetningsmassen du nevner har jeg ingen erfaring med.. kan anbefale bt multibond på biltema. [lenke]
Du bør bruke stålbørste og få bort den verste rusten, deretter sette på sinkmaling. [lenke] Sett på tetningsmasse og legg på en platebit. Når tetningsmassen har tørket, kan du sette på mer sinkmaling.
Skulle tro at grunnen til at det ruster hull i platen akkurat der er fordi det samler seg vann/snø der. Skal du bare reparere ved å legge en plate over er det nok viktig at du også løsner balkongrekkverket. Å bare slipe og lime risikerer nok å forverre skaden da rust må fjernes helt om den skal forsvinne, må altså sandblåses for å gå bort.
Er det noe viktig under balkongen så hadde jeg lagt nytt tak, du har nok hatt flaks om det ikke er noen skade under!
Er ingen fagperson, men jobber med plåt
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.