Hei
Jeg lurer på om man kan eller bør sette et vindu direkte på en betongplate, dvs. uten syll. Vinduet skal sitte i et Attefallshus for helårsbolig. Takknemlig for raske svar.

Nei, du må ha syltetætning under.

Beste svar

Uten syll under er ingen problem, men som @huggan skriver bør du ha en form for sylltetting under. Helst riktig sylltetting av epdm-gummi. Ellers går det bra å legge en remse underlagspapp under.

Takk for raske svar. Jo, jeg hadde i så fall tenkt å legge kanskje dobbel. Jeg har brukt T-syll 7mm til syllene. Tusen takk for svarene. Dette var mitt første spørsmål her. Skal man stenge tråden etter en stund når man er fornøyd?

NoOne2k, er gummitetningen overlegen? Würth lover at T-syll holder i 50 år. Mener du at den isolerer bedre eller at den holder bedre. Utvikle gjerne svaret ditt om du har mulighet.

H Helge007 skrev:
NoOne2k, er gummitetningen overlegen? Würth lover at T-syll holder i 50 år. Mener du at den isolerer bedre eller at den holder bedre. Utvikle gjerne svaret ditt om du har mulighet.
T-cell er sikkert et bra produkt, hvilken som er best lar jeg ekspertene avgjøre.

Jeg har satt https://www.isover.se/products/isover-varior-syllisolering under mine vegger.

De to rullene på den gjør at man får et høyere trykk på en mindre overflate, noe som i teorien gjør at den tetter bedre mot ujevnheter enn T-cell der lasten fordeles på hele flaten.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.