Byggahus.se
Hej,

Under senaste veckans köldknäpp tyckte jag att det började bli väl kallt i huset och tittade till VP:n, en Thermia Diplomat TWS 6 från 2006. Trots att integralen var närmare -800 så hade inte tillskottet gått in till min förvåning. Vad skulle detta kunna beror på?

Jag har stegat runt i servicemenyn tidigare men kan inte komma på att jag har ändrat något direkt.

Så här ser det ut i servicemenyn:
Digital skärm med text, inställningar för möjligt värmesystem, gul och svart bakgrundsbelyst display, på svenska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Digital display med text, inställningar eller parametrar för maskineri eller system, grönt ljus, svårtydd i låg upplösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tacksam för idéer!

Mvh, Jonas
 
  • Digital kontrollpanel för värme med knappar och svensk text, möjligen för värmepump.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jonas_C skrev:
Hej,

Under senaste veckans köldknäpp tyckte jag att det började bli väl kallt i huset och tittade till VP:n, en Thermia Diplomat TWS 6 från 2006. Trots att integralen var närmare -800 så hade inte tillskottet gått in till min förvåning. Vad skulle detta kunna beror på?

Jag har stegat runt i servicemenyn tidigare men kan inte komma på att jag har ändrat något direkt.

Så här ser det ut i servicemenyn:
[bild]

[bild]

Tacksam för idéer!

Mvh, Jonas
Om du tittar nere till vänster när du lyft av frontplåten så ser du en röd knapp som det står T1 på så tryck in den hårt för det låter som överhetningsskyddet löst ut.Ta gärna en bild på temperaturer menyn för att se fram/retur.
 
Redigerat:
  • Gilla
Jonas_C
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Om du tittar nere till vänster när du lyft av frontplåten så ser du en röd knapp som det står T1 på så tryck in den hårt för det låter som överhetningsskyddet löst ut.Ta gärna en bild på temperaturer menyn för att se fram/retur.
Tack för svar!

Lyfte av plåten och förskte trycka in T1 men den kändes orörlig / max intryckt. Inget larm om överhettningskyddet löser ut?

En del av en apparat med etiketten "T1", kablar, en röd lysdiod, och metallkomponenter inneslutna i en mörk miljö.

Så här det ut nu med temperaturer, men nu har å andra sidan utetemperaturen stigit ganska rejält. Under veckan har det mellan -10 / -15 rätt stadigt.

Digital display visar temperaturer: utomhus, rum, framledning, returledning, varmvatten och integral med siffror och procent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Brine in 2 grader
 
J Jonas_C skrev:
Tack för svar!

Lyfte av plåten och förskte trycka in T1 men den kändes orörlig / max intryckt. Inget larm om överhettningskyddet löser ut?

[bild]

Så här det ut nu med temperaturer, men nu har å andra sidan utetemperaturen stigit ganska rejält. Under veckan har det mellan -10 / -15 rätt stadigt.

[bild]

Brine in 2 grader
Japp avakta lite till för är värdet 39 är snart ikapp bör värdet 38 så den börjar räkna ner integralen.du har nog inget fel utan den släpar lite på integralen och kanske gjort varmvatten en gång
 
V växelventil skrev:
Japp avakta lite till för är värdet 39 är snart ikapp bör värdet 38 så den börjar räkna ner integralen.du har nog inget fel utan den släpar lite på integralen och kanske gjort varmvatten en gång
Jo, nu är det nog inga konstigheter men det var som sagt när det var -15 och integralen låg på närmare -800 och minskande som det var konstigt att inte tillskottet går in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.