Byggahus.se
När jag var på tippen idag så insåg jag hur utsatta mina nya bakljus på släpkärran kommer bli när man kör grus eller liknande...
Det blev till att ta med några öl och gå ut i garage för att fundera ut en lösning nu i kväll.
Blev två plåtar i rostfritt och detta kommer skydda bra hoppas jag.
Nu ska de bara skruvas fast MEN ölen tog slut...

Rostfritt skyddsplåt framför baklykta på släpkärra med EU-nummerskylt synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 7 till
  • Laddar…
T TriNitro skrev:
Ja, många tillverkare verkar helt glömma detaljen med att vägghänga saker... :)
Såg en video eller om det var bilder på en som gjorde förut så kopierade bara det. Skruvar helt enkelt in i de mjuka gummi fötterna bakifrån så sitter det kanonbra, blir ju att gummit expanderar och håller fast fint. Pilla bort gummi fötterna först bara för o kolla hur lång skruv du kan ha. Sen måtta ut var de ska sitta och skruva.
Insidan på min hylla ser alltså ut såhär, en skruv för varje fot på laddaren.
Hittade samma video för något år sedan. Funkar kalasbra. Jag kunde dock inte komma åt baksidan av väggen, så jag satte laddarna på en plyfa som jag sedan skruvade upp.
 
  • Gilla
TriNitro
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
När jag var på tippen idag så insåg jag hur utsatta mina nya bakljus på släpkärran kommer bli när man kör grus eller liknande...
Det blev till att ta med några öl och gå ut i garage för att fundera ut en lösning nu i kväll.
Blev två plåtar i rostfritt och detta kommer skydda bra hoppas jag.
Nu ska de bara skruvas fast MEN ölen tog slut...

[bild]
Ska du använda nummerplåtsfästskruvarna? Man vill ju ogärna skada galvskyddet :cry:

Edit: Jag ska härma kompisens montering som är kopplat till bakre dimljuset. Det var trevlig ljusspridning med 2 ljus per sida kände jag när jag låna släpet :love:

ikiyV6Tn2n7Sh8hj-ID3myaRYjhBCW3vcscqtD0uDD1yzuqKwnFakJHVKODcZ2xT437sLbFQ5fk2MmGGMo0h1MKbpM8SvOfGj4JgTLA6cpvNTBbx2SjT31EnQ-l9EK4Awb0-it8V7skD1aISCPAmoWF2hQAOR7HkLIVUzmCTbR-gGgh2i5KE625Q-s2DUFW-3jx1Q-6GTfXvei8Am9fCBbWeH6cpcz91jYXu-p7Oqzxifmx9GrXbuaDTWgiLKcEV-VaoWRTp6VaeVPvpMJz-xjGSt-gCJCou1Qy1AfJBK4enCrOH2uELLhTM5Z0EBbQCi11RqjxWlAnUVihBDv6BArRun_jOrrTeZC0i5cRjlrfoDu2K7a2f-nCNqwlVto61p3DzlHWNksJ1zuhWTgIsKX4RCoqA95kKawYe4DflXWUO6tXGLOEJK7Hm8BfUIxZhEX1HkItqc7NvOIM4RxTO8Bz6drtRP7uAhYwQowJMKPYywYMp7Wd0zRaK6OGbyaNiw9xVj2yrIK0iCNGTvw3wZrmK-Gpw4zWWz1AT_hPTb6KTzgJRxP0uIsh2KjqjljhipOqQINlA-2-64joAow533sLBjcrMJWJ5txeI8h4_QtHx2GW-Co5zn3KeMFb78Obcq7yjkxl7h6SxE1c1R5ZSBNrNPp7QQvq1B3YPAfFTonR5zGj9eroPb_aNUjRzwhVy8O7N0HPPDxMAF7Xv056l5n8-=w1666-h1249-no
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Hittade en bättre bild på ljuset

Bil på släpvagn med orange sidomarkering och bakljus synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Ska du använda nummerplåtsfästskruvarna? Man vill ju ogärna skada galvskyddet :cry:

Edit: Jag ska härma kompisens montering som är kopplat till bakre dimljuset. Det var trevlig ljusspridning med 2 ljus per sida kände jag när jag låna släpet :love:

[bild]
Det är lite smart att koppla extra bakljus på Kärra på dimljuset så man kan tända det när man önskar, hade det själv så på förra kärran.
Stod nu i valet och kvalet men kopplade det på backljuset denna gången.
Hade även velat ha större strålkastare men hade dessa liggandes.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
Det är lite smart att koppla extra bakljus på Kärra på dimljuset så man kan tända det när man önskar, hade det själv så på förra kärran.
Stod nu i valet och kvalet men kopplade det på backljuset denna gången.
Hade även velat ha större strålkastare men hade dessa liggandes.
har man inte massa eller för starkt ljus gör det väl inte så mycket att det går igång med backen. Satte 2st 10w VisionX samt några Strand 20w under flaket på förra bilen, de kunde blända lite väl. Så blir på knapp känns det som nu iaf.

Pickup med starka LED-ljus bak som lyser upp en stenlagd mark i mörkret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
När jag var på tippen idag så insåg jag hur utsatta mina nya bakljus på släpkärran kommer bli när man kör grus eller liknande...
Det blev till att ta med några öl och gå ut i garage för att fundera ut en lösning nu i kväll.
Blev två plåtar i rostfritt och detta kommer skydda bra hoppas jag.
Nu ska de bara skruvas fast MEN ölen tog slut...

[bild]
Dålig planering? :beer:
 
  • Ritningar på rutat papper för planering av en arbetsplats med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Planerat för en arbetsplats åt frun så hon slipper ryggskott nästa gång hon är tvungen att jobba hemma en period. Blir att såga limfog imorgon, hur det ska gå till beror på om min efterlysning lyckas: [länk]
Skulle bli förvånad om ett fullt batteri inte skulle räcka. Men jag har samtidigt stor sympati för oron att det ska ta slut.
 
tommib tommib skrev:
Man undrar om det var så förbaskans svårt att sätta dit nyckelhålsfästen....
Jag vet inte om det är så. Men... det kan vara för att laddaren måste stå upp för att inte överhettas vid laddning. Därför sätter jag personligen inte upp laddare på väggen om de inte är förberedda för det från fabrik. Ni gör förstås som ni vill.
Mvh Findus
 
stigen stigen skrev:
Dålig planering? :beer:
Det gnagde redan när jag valde placering men tänkte att så illa blir det nog inte...
...MEN det blev det! :rofl:
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
@tommib om det vill kunna ta med laddaren så går det att montera ett nyckelhålsfäste (åtminstone på min över 10 år gamla). Skruvade isär laddaren för att se var det fanns plats, och popnitade dit två!
Hittar tyvärr ingen bild men vill minnas att det var tydligt var det inte krockade med kretskortet
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Jag vet inte om det är så. Men... det kan vara för att laddaren måste stå upp för att inte överhettas vid laddning. Därför sätter jag personligen inte upp laddare på väggen om de inte är förberedda för det från fabrik. Ni gör förstås som ni vill.
Mvh Findus
Så långt har jag inte tänkt. Hittade dock inget om det i manualen annat än att ventilationen inte fick täppas igen. Men fick lära mig att det går att ändra melodi som spelas när batteriet är fulladdat. Kunde även läsa mig till att personer med nedsatt sinnesförmåga inte får använda laddaren, så frågan är om jag ens får hantera den över huvud taget.
 
  • Haha
  • Gilla
VidarH och 6 till
  • Laddar…
AXS
hobbs hobbs skrev:
Så långt har jag inte tänkt. Hittade dock inget om det i manualen annat än att ventilationen inte fick täppas igen. Men fick lära mig att det går att ändra melodi som spelas när batteriet är fulladdat. Kunde även läsa mig till att personer med nedsatt sinnesförmåga inte får använda laddaren, så frågan är om jag ens får hantera den över huvud taget.
Du kan få använda den utan att koppla in den. ;)

Har mina laddare(hikoki, Hitachi, Bosch 12v och Ryobi) på en 45° hylla med kant längst fram. Någon sitter med dubbelhäftande tejp men de flesta sitter fast bra utan någonting.
 
  • Gilla
  • Haha
hobbs och 1 till
  • Laddar…
Jag fortsätter filmandet med blandad framgång....



Om jag ska va lite seriös också så är jag nästan färdig med filmandet, förhoppningsvis publicerar jag filmerna ikväll.
 
  • Haha
  • Gilla
Svedis och 28 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.