Byggahus.se
J Joakim88 skrev:
För de som är nyfikna. Här är beslaget idag. Firman kontaktad via mail med bilder under helgen och ägaren uppringd imorse. 100 undanförklaringar men inte en enda ursäkt. Men nu har dom rivit ner beslaget iaf och börjar om från början.
Enligt vad som lovats så blir det med putslist enligt AMA, rundfals, inga montageskruvar genom beslaget kanter i liv och snyggare gjort helt enkelt. Jag hoppas att dom kan leverera.

Kommentarer ang byggställningen undanbedes då jag vet att den inte är "godkänd". Det är vår privata och har hitintills i arbetet enbart använts för privat bruk. Plåtslageri et som nu är här har blivit tillfrågade om den är ok för dom att jobba från eller om vi kan förbättra/komplettera vilket de har sagt nej till.
vore kul att få se hur det blev sen när de har fixat till och gjort rätt.
 
  • Gilla
Christian Stensson och 2 till
  • Laddar…
Såhär blev våran skorsten vid takbyte.
 
  • Nymålad skorsten i grönt på ett nytt tak mot en molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
karlsson928 och 24 till
  • Laddar…
Det där hade man gjort lika bra men gratis med hjälp av byggahus.;)
Anlitar man proffs så är tanken att det ska bli bättre än om man gjort det själv

Men det är bra att att de tar sitt ansvar det. Nu ska de bara leverera
 
  • Gilla
LenaSuzanna och 3 till
  • Laddar…
H
J Johan Sahlin skrev:
Såhär blev våran skorsten vid takbyte.
Okej, du har ett fint plåttak?
Vad tillför detta tråden?
 
  • Gilla
UffePlåtis och 14 till
  • Laddar…
H halj skrev:
Okej, du har ett fint plåttak?
Vad tillför detta tråden?
Troligtvis inget mer än det vanliga.
Man får vad man betalar för.
 
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
iittala och 6 till
  • Laddar…
wildeside
J Johan Sahlin skrev:
Troligtvis inget mer än det vanliga.
Man får vad man betalar för.
Vad vet vi om vad TS betalar för jobbet?
Dessutom en lokal plåtslageri så vi kan hoppa över snaket om polaker m.m om inte TS tar upp det.
 
  • Gilla
zwennebanan och 7 till
  • Laddar…
S
J Johan Sahlin skrev:
Troligtvis inget mer än det vanliga.
Man får vad man betalar för.
Inte särskilt smickrande två första inlägg du gör i din byggahus karriär.
 
  • Gilla
iittala och 16 till
  • Laddar…
J Johan Sahlin skrev:
Troligtvis inget mer än det vanliga.
Man får vad man betalar för.
Onödig kommentar när man inte vet. Även om det är en vanlig "rolig kommentar" och troligtvis en vanlig miss att folk väljer billigaste offerten. Vi kontaktade 6 firmor. Enbart 2 bemödade sig att ens svara och kom sen ut och tittade på jobbet. Av dessa 2 så var det bara 1 (!) som ens lämnade offert.
Som kund så har man då inte en chans att jämföra och man har inte heller något att välja på när branschfolket är så pass nonschalanta att dom inte ens kan bemöda sig att svara. :thumbdown:

Så ja, väldigt roligt kommentar som inte ens stämmer. :rolleyes:

Och nä, det är inte heller arbetskraft utifrån. Det är en svensk, lokal, firma. Samtliga anställda är presenterade på hemsidan och samtliga är ljusa och har svenska namn (om det nu skulle ha någon som helst betydelse :rolleyes:) Jag har pratat med killen som är här och jobbar och även han är presenterad på hemsidan.

Skaffa fakta innan du klankar ner på en person som i beroendeställning har blivit utsatt för oseriösa "hantverkare".
 
  • Gilla
Fadai och 46 till
  • Laddar…
Jag blev nyfiken , har dom varit där idag och ser det bättre ut?
 
  • Gilla
Kortealboga och 1 till
  • Laddar…
S Simonstahl skrev:
Jag blev nyfiken , har dom varit där idag och ser det bättre ut?
Dom har varit här idag. Jag tror dock inte att dom är klara med skorstenen än. Det som sitter där nu ser bättre ut än det tidigare iaf. Lägger upp bild imorgon på det färdiga resultatet. Så får vi hoppas att de som är mer kunniga inom området här inne kan säga om det är ok eller inte. (y)
 
  • Gilla
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
J Joakim88 skrev:
Onödig kommentar när man inte vet. Även om det är en vanlig "rolig kommentar" och troligtvis en vanlig miss att folk väljer billigaste offerten. Vi kontaktade 6 firmor. Enbart 2 bemödade sig att ens svara och kom sen ut och tittade på jobbet. Av dessa 2 så var det bara 1 (!) som ens lämnade offert.
Som kund så har man då inte en chans att jämföra och man har inte heller något att välja på när branschfolket är så pass nonschalanta att dom inte ens kan bemöda sig att svara. :thumbdown:

Så ja, väldigt roligt kommentar som inte ens stämmer. :rolleyes:

Och nä, det är inte heller arbetskraft utifrån. Det är en svensk, lokal, firma. Samtliga anställda är presenterade på hemsidan och samtliga är ljusa och har svenska namn (om det nu skulle ha någon som helst betydelse :rolleyes:) Jag har pratat med killen som är här och jobbar och även han är presenterad på hemsidan.

Skaffa fakta innan du klankar ner på en person som i beroendeställning har blivit utsatt för oseriösa "hantverkare".
Ber om ursäkt var inte meningen att såra.
Vet hur svårt det är att få tag på en plåtis väntade själv i ett år innan dom kunde komma.
Skönt att det dom har gjort idag ser bättre ut.

Det var inte jag som nämnde polacker men det kunde varit en självlärd hantverkare.
Råkade ut för några sådana när vi köpte huset som mäklaren rekommenderade.
Dom satte in två ytterdörrar på sämsta möjliga sätt.
 
  • Gilla
Purren och 5 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det där hade man gjort lika bra men gratis med hjälp av byggahus.;)
Anlitar man proffs så är tanken att det ska bli bättre än om man gjort det själv
Jag tänker att man anlitar proffs för att man själv inte hinner eller har lust. En motiverad villaägare som inte har någon tidspress kan ofta göra minst lika bra jobb som ett proffs, men alla vill och kan inte lära sej allt och skaffa alla verktyg så därför är det rätt vanligt att leja ut tex plåtslageri på tak och våtrumsmattor då det blir kostsamt att skaffa alla verktyg för att göra enstaka jobb på egen fastighet.
 
J Johan Sahlin skrev:
Ber om ursäkt var inte meningen att såra.
Vet hur svårt det är att få tag på en plåtis väntade själv i ett år innan dom kunde komma.
Skönt att det dom har gjort idag ser bättre ut.

Det var inte jag som nämnde polacker men det kunde varit en självlärd hantverkare.
Råkade ut för några sådana när vi köpte huset som mäklaren rekommenderade.
Dom satte in två ytterdörrar på sämsta möjliga sätt.
Tråkigt att du har råkat ut för det. Och ursäkta mitt enormt långa svar på din kommentar. Men den typen av kommentarer är ganska vanliga. Och som kund så förlitar man ju sig på hantverkaren, oavsett om den är dyr eller billig. Väldigt tråkigt när man litar på någon och dom försöker blåsa en eller inte är kompetenta nog att göra ett jobb de har utlovat. :sweat:
 
  • Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
J Johan Sahlin skrev:
Såhär blev våran skorsten vid takbyte.
Prydligt plåtslageri men den där plattformen och takstegen skämmer helhetsintrycket.
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag tänker att man anlitar proffs för att man själv inte hinner eller har lust. En motiverad villaägare som inte har någon tidspress kan ofta göra minst lika bra jobb som ett proffs, men alla vill och kan inte lära sej allt och skaffa alla verktyg så därför är det rätt vanligt att leja ut tex plåtslageri på tak och våtrumsmattor då det blir kostsamt att skaffa alla verktyg för att göra enstaka jobb på egen fastighet.
Du har förstås rätt i att absolut kan göra jobbet bättre. Det var mer att visa en lägsta nivå. I förhållande till det proffsen utför.
Jag hoppas verkligen att företaget tar sitt ansvar och åtgärdar allt enligt konstens alla regler. Jag hoppas verkligen det för ts skull framförallt men även för att få se ett företag ta sitt ansvar och göra rätt.
 
  • Gilla
Bengt-54
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.