Byggahus.se
Höghus Höghus skrev:
Om det är 200kg svets och lågt räknat 100kg koppar blir det cirkus 6000kr bara där.

/Höghus
Men var är all den kopparn nånstans?!
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Med reservation för att jag framstår som ett as nu, men vi snackar ju skitpengar! Släpa hela joxet till skroten bara. Det du vinner på att separera förlorar du många gånger om i arbetsinsats.
Okej. Du framstår som en med raka puckar. Sånt gillar jag. Jag var fan tvungen o separera lite då ena hjulet var trasigt och att lyfta den någonstans var fan omöjligt.
Det du menar med skitpengar antar jag att du menar just med att skala kabel osv. Får man 500:- är det ju okej. Var mest osäker på om det skulle löna sej överhuvudtaget. Står ju bara här och är ivägen o ser ful ut
Jag är inte fattig, och vill jag tjäna pengar så jobbar jag hellre en övertidsnatt.
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Zellero Zellero skrev:
Men var är all den kopparn nånstans?!
Träplanka vilande på tre byggstöttor gjorda av plåtburkar, utomhus med gräs i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trasig transformator med avlödda kopparlindningar och metallskrot runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Olika längder och typer av kopparledningar och rör hopade för återvinning, med en prislista för metallskrot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
[bild]
[bild]
Hur väger dom kopparn på detta om metallpattorna sitter kvar runt?
Bara den stora snurran som är lösgjord.
Iom att ni säger att man inte behöver separera
 
Zellero Zellero skrev:
Hur väger dom kopparn på detta om metallpattorna sitter kvar runt?
Bara den stora snurran som är lösgjord.
Iom att ni säger att man inte behöver separera
Separerat får du bättre pris för.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Zellero Zellero skrev:
Hur väger dom kopparn på detta om metallpattorna sitter kvar runt?
Bara den stora snurran som är lösgjord.
Iom att ni säger att man inte behöver separera
Då får du betalt för blandat skrot. Dvs mycket mindre.
 
useless useless skrev:
Då får du betalt för blandat skrot. Dvs mycket mindre.
Okej.
Men måste jag kapa bort lindningarna, eller räcker det om plattorna är borta tror ni?
Eller det kanske inte är nåt under dom.. det var det ju inte på den stora rullen iallafall..
Frustrator Frustrator skrev:
Separerat får du bättre pris för.
 
Är materialen blandade klassas det ofta som ”fragg/bondskrot” till 1-2kr/kg……
 
Zellero Zellero skrev:
Okej.
Men måste jag kapa bort lindningarna, eller räcker det om plattorna är borta tror ni?
Eller det kanske inte är nåt under dom.. det var det ju inte på den stora rullen iallafall..
Klyv spolen på mitten med vinkelslip, tigersåg, etc så är det bara att lägga kopparbitarna i en låda och resten i en annan.
 
useless useless skrev:
Klyv spolen på mitten med vinkelslip, tigersåg, etc så är det bara att lägga kopparbitarna i en låda och resten i en annan.
Är detta verkligen koppar!? Fått för mej att koppar ser ut som koppar .. En hög med trassliga kablar och ledningar där koppartrådarna har en mörkare färg än förväntat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
9
 
Zellero Zellero skrev:
Är detta verkligen koppar!? Fått för mej att koppar ser ut som koppar .. [bild]9
Väger inte särskilt mycket iallafall..
 
Zellero Zellero skrev:
Är detta verkligen koppar!? Fått för mej att koppar ser ut som koppar .. [bild]9
Är det uppkapade lindningar på bilden?
Tråd i lindningar är lackade för att ha isolering emellan, så om du skrapar ledningen med tex en kniv så får du fram materialets riktiga färg.
 
L Lilllen skrev:
Är det uppkapade lindningar på bilden?
Tråd i lindningar är lackade för att ha isolering emellan, så om du skrapar ledningen med tex en kniv så får du fram materialets riktiga färg.
Mest att det är silvrigt när man klippt/kapat det. Känns även som det väger mindre än koppar. Men lämnar in skiten o är om det var värt besväret
 
Zellero Zellero skrev:
Mest att det är silvrigt när man klippt/kapat det. Känns även som det väger mindre än koppar. Men lämnar in skiten o är om det var värt besväret
Då är det antagligen aluminium. Vilket är lite synd då skrotpriset är klart lägre då.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.