Byggahus.se
Anlitat elektrikern att fixa ny elkabel och ny elcentral i uthuset. Från en salig blandning brytare i en gammal central till nya grejer.
Nyinstallerad elcentral med öppen dörr, omgiven av vit konduit och vägguttag i ett uthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nyinstallerad vit elcentral av märket Hager med säkringar och ordnad kabeldragning på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Började sommar projektet. Få den glasade altanen mindre stinkande.

Delvis nedmonterat trädäck med verktyg och öppna grunder nära husvägg, inledande renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Upprivna träplankor och jord av ett renoveringsprojekt på en altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rivning av trägolv i hörn av altan med synliga bjälkar och jord med en katt som tittar fram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Karlia och 3 till
  • Laddar…
Vägg med skadat, delvis borttaget tapetlager framför en gammal vedspis, tecken på renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med bortsliten tapet och en hög av skräp framför en gammal spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vardagsrum under renovering med en öppen spis och en vägg med delvis borttagen tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Igår och idag har jag tränat :crysmile::sweat:
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Ny pall med obehandlade trallvirkesplank i solsken, med ett måttband ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har äntligen fått tag på mer virke! Förra sommarens projekt byggdes med 145x34 virke och efter 1/4 av projektet sa leverantören att det var slut på virke, men att det snart kom in mer. Det var i mitten av sommaren och några månader senare, sen höst, kom det in 1 (!) pall.

Tyvärr var den pallen helt förstörd, samtliga plank var skadade, så vi bestämde oss för att avvakta till våren. Nu har vi hämtat ungefär hälften av den återstående mängd plank som vi behöver, hoppas få tid att hämta resten under veckan.

Till saken hör att NP Nilsson där vi handlar hade fel på lagersaldot, men det såg ut som att Byggmax hade rätt variant i lager, dessutom lite billigare. Vi började gå igenom den alldeles nya pallar av virke, och konstaterade att jag är alldeles för kräsen. NP hade virke som egentligen var för kort, men vi var villiga att kompromissa - och när vi kom dit visade det sig att de faktiskt hade rätt längd, så slutet gott, allting gott - ja, förutom för plånboken då.
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
nikasp
Börjar så smått med förra årets projekt att måla om huset. Demidekk Ultimate i färg Skiffer (mörkare grå) blir det och jag bröt första färgburken i maj förra året… kom aldrig till skott pga massor av jobb på jobbet och samma lika nu. Tar det lättaste först och siktar på att hinna halva huset så semestern får bli semester.

Påbörjat ytterhusmålningsprojekt med en pensel på förlängningsskaft leanad mot en vägg målad i Skiffer grå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålad husvägg i mörkgrå färg, Skiffer, med vita knutar och takränna, och målarutrustning nertill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En trägarage med ny målning i mörkare grå färg Skiffer mot en bakgrund av gröna husväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
surris
Börjat med golvet i badrummet :)
Pågående arbete med svartvita klinkerplattor på badrumsgolvet, vita kaklade väggar och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 19 till
  • Laddar…
Gjort slut på pengar

Beställt:
klinker
Kökstommar
Belysning

Någon mer som märkt att hus är dyrt när det ska renoveras?!?!
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Flyttat en sten av modell tung med hjälp av en talja genom trädgården.
 
  • Stor sten i trädgård med talja och borrhammer i gräs, flyttarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PåLandet och 11 till
  • Laddar…
C Cicaro skrev:
Gjort slut på pengar

Beställt:
klinker
Kökstommar
Belysning

Någon mer som märkt att hus är dyrt när det ska renoveras?!?!
Nja, huset var ju ganska billigt men reservdelarna är ju rätt dyra ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Degerlunden Degerlunden skrev:
Flyttat en sten av modell tung med hjälp av en talja genom trädgården.
Jisses vilken sten! Vad fäste du andra änden av taljan i?
 
S Snappahaneklanen skrev:
Jisses vilken sten! Vad fäste du andra änden av taljan i?
Kättingar snurrade runt olika tallstammar beroende på vilken riktning stenen skulle flyttas i. 15 meter tog drygt tre timmar.
 
  • Gilla
landan81 och 1 till
  • Laddar…
Lite kabel management och en 75 bred garderob istället för den gamla som hade knappa 55cm invändigt. Organiserade kablar ovanför en öppen, tom garderob på 75 cm bredvid blommigt tapetserad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maze82 och 6 till
  • Laddar…
75cm = 29 tum??? Ett serverrack är 19 tum;):rofl::crysmile:
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
vcx vcx skrev:
Idag har jag gjort en ställning för hängmattan jag köpte tidigare i veckan. Använde spillvirke som blivit över från altanbygget (och som förhoppningsvis inte kommer till användning längre fram) för att hålla samma budget nivå som mattan (120:). Det som är kvar att göra är att fixa till upphängningen och se om jag kan hitta lite mer spillvirke till fötterna.

Annars är jag väldigt nöjd och vet var jag kommer spendera slöa sommardagar! :cool:

[bild]
Slöa sommardagar ?
Jag förstår inte vad du menar
 
  • Haha
vcx
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
75cm = 29 tum??? Ett serverrack är 19 tum;):rofl::crysmile:
Haha, visste att det var något som inte stämde i kravspecen från chefen :thinking::crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.