Byggahus.se
VARNING VARNING anlita inte detta företag om ni inte vill bli lurad på pengar och få en halvdant jobb, han skulle renovera mitt hus och bygga min pool, men är inte helt färdigt med det och jag väntar fortfarande på att få poolen som jag tyvärr har redan betalt för. jag vill vararna er för ett oseriöst företag, direkt efter han har fått uppdraget så försvinner han och svara verken på telefon eller mejl.
 
Nissens
G Goran46 skrev:
VARNING VARNING anlita inte detta företag om ni inte vill bli lurad på pengar och få en halvdant jobb, han skulle renovera mitt hus och bygga min pool, men är inte helt färdigt med det och jag väntar fortfarande på att få poolen som jag tyvärr har redan betalt för. jag vill vararna er för ett oseriöst företag, direkt efter han har fått uppdraget så försvinner han och svara verken på telefon eller mejl.
De har ingen F-skatt, väldigt låg soliditet så det ser ju kärvt ut.
Men det kanske har löst sig ändå?
 
Nissens Nissens skrev:
De har ingen F-skatt, väldigt låg soliditet så det ser ju kärvt ut.
Men det kanske har löst sig ändå?
Tyvärr inte, jag har gått vidare med ärande till domstol
 
Va det ni som ville sätta dem i konkurs eller ville de lägga ner o sälja vidare?

ÄRENDE
2021-02-25
Likvidation

Ärende hos Bolagsverket
Ärendets Diarienummer:2021/110866
 
Nissens Nissens skrev:
De har ingen F-skatt, väldigt låg soliditet så det ser ju kärvt ut.
Men det kanske har löst sig ändå?
Tyvärr inte, jag har tagit det till domstol
 
H
G Goran46 skrev:
VARNING VARNING anlita inte detta företag om ni inte vill bli lurad på pengar och få en halvdant jobb, han skulle renovera mitt hus och bygga min pool, men är inte helt färdigt med det och jag väntar fortfarande på att få poolen som jag tyvärr har redan betalt för. jag vill vararna er för ett oseriöst företag, direkt efter han har fått uppdraget så försvinner han och svara verken på telefon eller mejl.
Tyvärr, har du råkat illa ut och det ser inte så ljust ut, AB och finns det inga pengar i bolaget är det svårt att få ut några pengar. Hade det varit ett enskilt bolag så är det lättare att få ut pengar.
Detta är mer till andra som ska anlita hantverkare.
Man måste kontrollera företag. Att börja med att gå in på allabolag.se, där ser man det mesta, F-skatt, momsredoviningsreg. När bolaget startade, vilka andra bolag har de. Kolla dessa bolag också. Ring skattemyndigheterna för att kolla aktuella skulder och hur de sköter sig, kronofogden bör också tillfrågas. Betala aldrig i förväg!
 
Det brukar jag gör, men tyvärr denna gång blev jag rekommenderar detta företag av min Kontrolansvarig så de va därför gjorde jag ingen kontrollkoll
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.