Byggahus.se
FredrikR FredrikR skrev:
Slog till på Rusta tipset :ok:
Och 2 flaskor Prick bort.
[bild]

2 tidigare bits set ligger på bänken.
[bild]
prickbort är magiskt bra! Däremot fälgrent från samma märke, värdelöst!
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
prickbort är magiskt bra! Däremot fälgrent från samma märke, värdelöst!
Ja det är riktigt bra, 39.90 är bra pris dessutom.
Tror inte det blir billigare om man så handlar 25L.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Slog till på Rusta tipset :ok:
Och 2 flaskor Prick bort.
[bild]

2 tidigare bits set ligger på bänken.
[bild]
Har haft ett sånt kit men det åkte i soptunnan, bitsen skjuvades av jämt och ständigt. Kör nu med Festools egna och ibland Wera och har aldrig samma problem.
 
A anojak skrev:
Har haft ett sånt kit men det åkte i soptunnan, bitsen skjuvades av jämt och ständigt. Kör nu med Festools egna och ibland Wera och har aldrig samma problem.
Oj, det har jag inte råkat ut för med de 2 kiten jag hade sen innan.
Visst slits dom men... Måste haft tur :thinking:;)
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
En GSR 12V-35 FC till den blåa samlingen!
2.695:- inkl. två batterier, laddare och L-Boxx på Toolab. Kvaliteten är utsökt. Här poserandes tillsammans med den gamla GSR 12VE-2 HD som nu enbart blir ”grovis” om jag får tag på fräscha batterier eller celler att reparera med.

[bild]
Du hittar flera färdiga batteriet färdiga till bra pris om du googlar modellen. Runt en 300kr.
 
Jonas Persson
FredrikR FredrikR skrev:
Oj, det har jag inte råkat ut för med de 2 kiten jag hade sen innan.
Visst slits dom men... Måste haft tur :thinking:;)
Håller med, låter konstigt, att Bosch skulle sälja så dåliga bits.

Vad används de på för maskin, en med knack? Det sliter hårt på bits och skruv.

Använder iofs själv Wera och de håller flera år med tusentals skruvar, men jag förväntar mig något liknande med Bosch.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Du hittar flera färdiga batteriet färdiga till bra pris om du googlar modellen. Runt en 300kr.
Tack, men jag har de gamla fyrkantiga smala batterierna som ursprungligen var NiCd, men fanns ett tag med NiMH. Verkar dock finnas på Batterilagret, nu när jag kollar.
Ett fyrkantigt svart NiCd- eller NiMH-batteri av äldre modell som används i elektroverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jonmo jonmo skrev:
Bra loppis-skörd för 100kr. Tängerna är Stubai, Berg, Knipex. Mycket mässing i skruvlådan. Väldigt tråkigt att loppisen stänger sista januari.
Vad är det, längst upp till höger?
 
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Tack, men jag har de gamla fyrkantiga smala batterierna som ursprungligen var NiCd, men fanns ett tag med NiMH. Verkar dock finnas på Batterilagret, nu när jag kollar.
[bild]
Batterilagret har också.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Håller med, låter konstigt, att Bosch skulle sälja så dåliga bits.

Vad används de på för maskin, en med knack? Det sliter hårt på bits och skruv.

Använder iofs själv Wera och de håller flera år med tusentals skruvar, men jag förväntar mig något liknande med Bosch.
Lite på en knack men mest med Festools T18. Utan att veta hur ni använder bitsen så kan jag dock tillägga att jag använder verktygen professionellt på nästintill daglig basis.
 
Immobil Immobil skrev:
Vad är det, längst upp till höger?
Tror inte det är det från början, men jag tänkte använda den som sadelmakarklämma för att sy läder.
 
A anojak skrev:
Lite på en knack men mest med Festools T18. Utan att veta hur ni använder bitsen så kan jag dock tillägga att jag använder verktygen professionellt på nästintill daglig basis.
Bosch Professional borrsats och bitsats med 35 delar i uppslagen förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske lämpligare i en knack... Men håller de andra så :ok:
Jag har råkat förstöra en Wera bits, men anser inte Wera är skräp för det. ;)
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Har någon testat cirkelsågen? Fyller den en funktion?
Ja, den är svinbra. Exempelvis om man är och köper MDF i helskiva ellr som hyllplan och inte vill stöka med att låta butiken kapa den, så kan man smidigt göra det själv. Eller när man inte vill ha en jobbig sladd, osv osv. Jag har dock ingen annan batteridriven cirkelsåg så jag vill inte lova att jag skulle använda den lika mycket om jag hade en kraftigare, men förmodligen inte, för den är så liten och go!
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ok - veckans tävling. Vem är först med att hitta en skruv som har en 29-skalle? Det har jag aldrig sett en tror jag.
Jag visste väl att det skulle löna sig!
 
  • Skiftnyckel håller fast en bult på en elektrisk motor, framgång med verktygsanvändning i projekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fadai och 16 till
  • Laddar…
Äldre ELU snickerimaskin i förgrunden, modern vit spis och antik vedspis i bakgrunden i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ELU-fräs med tillbehör och fräshandbok i ett öppet förvaringsfodral på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ELU samlingen växer!
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Svante Svenson och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.