Byggahus.se
jBW66kDDdAaLWxJtnvoZv6cSucoE2b1Iy1MR-ANWgVpi2vYDUywz6bdMwqvzZMIClMLfrs9DHVB6tqTorXj2gOrrPLEH_FoH-UxGzKaVxL6Jn43-8i5Meq4-P8HzZy4PFD1Sja8d

På fredag börjar en tävling på vår minecraftserver. Tävlingen går ut på att bygga ett så fint hus som möjligt på spelet Minecraft. Förutom äran får den lyckliga vinnaren legobygget “Frihetsgudinnan” från Lego Architecture.

Lego Architecture set av Frihetsgudinnan som pris i Minecraft byggtävling.

Hur tävlar jag?

  1. Välj rätt version av minecraft (1.15.2) och starta sedan spelet.
  2. Gå in på flerspelarläge och skapa en ny server med Ip-adressen: byggahus.apexmc.co.
  3. Gå in i portalen för att komma till byggvärlden. Välj därefter en tomt som verkar ledig och skriv sedan: /plot claim.
  4. Nu äger du denna tomten och kan bygga ditt hus!

Regler

  1. Deltagaren eller deltagarens vårdnadshavare måste vara medlem på Byggahus.se.
  2. Kopiera inte byggen från internet. Använd din egna fantasi!

Hur länge pågår tävlingen?

Tävlingen börjar på fredag 26 juni kl 12.00 och avslutas 4 juli kl 20.00. Vinnaren utses den 5 juli och kommer visas här i den här tråden.

Tävlingsledare är medlemmen @fatsuG7.

Lycka till!
 
  • Gilla
  • Älska
Franken. och 10 till
  • Laddar…
Igår släpptes 1.16 av Minecraft som kräver en återställning av Nether men ger väldigt nya block. Kanske uppdatera till det direkt?

Edit: Såg nu att ni kör moddat.
 
  • Gilla
Kronprinsen och 1 till
  • Laddar…
Det enda kravet är alltså "så fint hus som möjligt". Så den enda begränsningen är i praktiken fantasi, tid, samt tomtens storlek. Jag har en tonåring hemma som redan har börjat skissa på olika idéer...
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Igår släpptes 1.16 av Minecraft som kräver en återställning av Nether men ger väldigt nya block. Kanske uppdatera till det direkt?

Edit: Såg nu att ni kör moddat.
Servern är beroende av plugins som inte är kompatibla med 1.16 och eftersom det släpptes igår kommer vi inte att hinna uppdatera servern. Hoppas ni tycker det är ok ändå.
 
  • Gilla
tepanna och 1 till
  • Laddar…
Förresten, hur stora är tomterna? Och ligger de dikt an varandra så man måste planera för trädgård också?
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
Det finns inga regler för hur stort man får bygga? Man kan fylla tomten till max? Inga grannar att ta hänsyn till? :D
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
Z zzoink skrev:
Det finns inga regler för hur stort man får bygga? Man kan fylla tomten till max? Inga grannar att ta hänsyn till? :D
Man måste väl ändå ha grannens lov om man bygger närmare gränsen än 4,5 block? :D

Och ändra marköjden med mer än 0,5 block borde också vara tabu. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
tepanna och 8 till
  • Laddar…
Z zzoink skrev:
Det finns inga regler för hur stort man får bygga? Man kan fylla tomten till max? Inga grannar att ta hänsyn till? :D
Alla får en tomt som är 42x42 stor. Du får göra vad du vill inom den tomten. :) @zzoink @pacman42
 
  • Gilla
  • Älska
tepanna och 1 till
  • Laddar…
Kan man följa processen på detta? Hade ju varit extremt kul även för oss som inte har minecraft... :)
 
  • Gilla
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Kan man följa processen på detta? Hade ju varit extremt kul även för oss som inte har minecraft... :)
Just nu är vi 5st som har börjat byggt hus iallafall, vet inte hur man skulle kunna följa det dock.. :confused:
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
fatsuG7 fatsuG7 skrev:
Alla får en tomt som är 42x42 stor. Du får göra vad du vill inom den tomten. :) @zzoink @pacman42
C crazytok skrev:
Kan man följa processen på detta? Hade ju varit extremt kul även för oss som inte har minecraft... :)
Självklart :) Uppdaterar i forumet hur det går till för de olika deltagarna.
 
  • Gilla
tepanna och 3 till
  • Laddar…
Strålande idé. Vi är med.
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
Tävlingen är igång och alla bygger för fullt!
Byggtävlingsprojekt i Minecraft med en stor virtuell villa och trädgård mot en grön yta och klar himmel. Digitalt byggprojekt i Minecraft av ett stort tegelhus med detaljerade strukturer och en liten borg framför. En Minecraft-värld med tegelhus under konstruktion och omgivande byggnader. Modern villa byggd i ett Minecraft-spel med trädgård och omgivande landskap. Pixelart av ett hus byggt i ett blockbaserat byggspel med en väg som leder till entrén. Minecraft-värld med en modern villa som har en pool, terrasser och detaljerade strukturer.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
ådal och 7 till
  • Laddar…
jag kommer in på servern och ser alla fina hus. Men hur claimar jag? Har aldrig gjort det tidigare.
 
  • Gilla
fatsuG7
  • Laddar…
F Frankalba skrev:
jag kommer in på servern och ser alla fina hus. Men hur claimar jag? Har aldrig gjort det tidigare.
Nu är jag inte expert, men jag tror du ska skriva "/plot claim" när du står på en tom tomt....
 
  • Gilla
fatsuG7 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.