Byggahus.se

Tävling: Minecraft byggtävling, vem bygger finast hus?

1. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 21

På fredag börjar en tävling på vår minecraftserver. Tävlingen går ut på att bygga ett så fint hus som möjligt på spelet Minecraft. Förutom äran får den lyckliga vinnaren legobygget “Frihetsgudinnan” från Lego Architecture.

frihetsgudinnan (kopia).jpg

Hur tävlar jag?

1. Välj rätt version av minecraft (1.15.2) och starta sedan spelet.
    2. Gå in på flerspelarläge och skapa en ny server med Ip-adressen: byggahus.apexmc.co.
    3. Gå in i portalen för att komma till byggvärlden. Välj därefter en tomt som verkar ledig och skriv sedan: /plot claim.
    4. Nu äger du denna tomten och kan bygga ditt hus!

Regler

1. Deltagaren eller deltagarens vårdnadshavare måste vara medlem på Byggahus.se.
    2. Kopiera inte byggen från internet. Använd din egna fantasi!

Hur länge pågår tävlingen?

Tävlingen börjar på fredag 26 juni kl 12.00 och avslutas 4 juli kl 20.00. Vinnaren utses den 5 juli och kommer visas här i den här tråden.

Tävlingsledare är medlemmen @fatsuG7.

Lycka till!

2. Niklasloow
    Renoverare · Nivå 6
    Igår släpptes 1.16 av Minecraft som kräver en återställning av Nether men ger väldigt nya block. Kanske uppdatera till det direkt?

Edit: Såg nu att ni kör moddat.

3. pacman42
    Medlem · Nivå 14
    Det enda kravet är alltså "så fint hus som möjligt". Så den enda begränsningen är i praktiken fantasi, tid, samt tomtens storlek. Jag har en tonåring hemma som redan har börjat skissa på olika idéer...

• Laddar…
  4. fatsuG7
    Byggveteran Nivå 1
    Servern är beroende av plugins som inte är kompatibla med 1.16 och eftersom det släpptes igår kommer vi inte att hinna uppdatera servern. Hoppas ni tycker det är ok ändå.

5. pacman42
    Medlem · Nivå 14
    Förresten, hur stora är tomterna? Och ligger de dikt an varandra så man måste planera för trädgård också?

• Laddar…
  6. Z
    Medlem Nivå 3
    Det finns inga regler för hur stort man får bygga? Man kan fylla tomten till max? Inga grannar att ta hänsyn till? :D

• Laddar…
  7. pacman42
    Medlem · Nivå 14
    Man måste väl ändå ha grannens lov om man bygger närmare gränsen än 4,5 block? :D

Och ändra marköjden med mer än 0,5 block borde också vara tabu. :crysmile:

8. fatsuG7
    Byggveteran Nivå 1
    Alla får en tomt som är 42x42 stor. Du får göra vad du vill inom den tomten. :) @zzoink @pacman42

9. C
    Byggahus Freak! · Nivå 14
    Kan man följa processen på detta? Hade ju varit extremt kul även för oss som inte har minecraft... :)

10. Z
    Medlem Nivå 3
    Just nu är vi 5st som har börjat byggt hus iallafall, vet inte hur man skulle kunna följa det dock.. :confused:

• Laddar…
  11. fatsuG7
    Byggveteran Nivå 1
    Självklart :) Uppdaterar i forumet hur det går till för de olika deltagarna.

12. F
    Medlem Nivå 1
    Strålande idé. Vi är med.

• Laddar…
  13. fatsuG7
    Byggveteran Nivå 1
    Tävlingen är igång och alla bygger för fullt!
    2020-06-27_17.40.54.png 2020-06-27_17.41.37.png 2020-06-27_17.42.04.png 2020-06-27_17.42.19.png 2020-06-27_17.42.33.png 2020-06-27_17.42.43.png

• Laddar…
  14. F
    Medlem Nivå 1
    jag kommer in på servern och ser alla fina hus. Men hur claimar jag? Har aldrig gjort det tidigare.

• Laddar…
  15. Dan_Johansson
    Allvetare · Nivå 15
    Nu är jag inte expert, men jag tror du ska skriva "/plot claim" när du står på en tom tomt....