Byggahus.se
Status
Tråden är låst och går ej att kommentera.
4integration jocke4u skrev:
Undrar om TS har varit i Corona-karantän för länge och upplever tristess och avsaknad av debatt :)
Menar du att ditt inlägg är ett bra svar till en person som är eller var orolig för asbest?
Eller avser ditt svar att vara ironisk mot TS?

Om vi skulle rensa bort allt som inte har med frågan att göra och oseriösa andra svar hade vi fått en intressant tråd om asbestens farlighet vid rivning för de som befinner sig en bit bort. Nu ser man bara en tråd med en massa skitinlägg som inte tillför något alls.
 
  • Gilla
AnniB
  • Laddar…
Igen Igen skrev:
Jag rapporterade också, såklart. Konstigt att den fick hållas så här länge faktiskt.
18 sidor nu, det är mycket.
Nej vänta nu här! Det var DU som angrep mig först, kallade mig följande saker: föraktfull fjortis, wt, förhoppningsvis inte förälder.

DESSUTOM tycker du att det ska göras en orosanmälan mot mig. Snacka om personligt påhopp.

Jag har på inget sätt lockat till påhopp eller trollat. men jag kunde helt enkelt inte låta bli att trycka till dig när du beter dig sådär dåligt och sen lämnar målet helt öppet för ett slagskott, skyll dig själv. Du kommer också få en anmäla till admin pga personangrepp.
 
  • Gilla
Kalbygge
  • Laddar…
K Kalbygge skrev:
Menar du att ditt inlägg är ett bra svar till en person som är eller var orolig för asbest?
Eller avser ditt svar att vara ironisk mot TS?

Om vi skulle rensa bort allt som inte har med frågan att göra och oseriösa andra svar hade vi fått en intressant tråd om asbestens farlighet vid rivning för de som befinner sig en bit bort. Nu ser man bara en tråd med en massa skitinlägg som inte tillför något alls.
Skulle vi rensat bort allt som var onödigt efter att korrekt svar givits hade tråden varit 4 inlägg lång. Om du läser tråden från start så är det ganska uppenbart varför tråden inte går framåt, och det beror inte på Staffan eller Jocke
 
  • Gilla
Boogiepack och 3 till
  • Laddar…
K Kalbygge skrev:
Menar du att ditt inlägg är ett bra svar till en person som är eller var orolig för asbest?
Eller avser ditt svar att vara ironisk mot TS?

Om vi skulle rensa bort allt som inte har med frågan att göra och oseriösa andra svar hade vi fått en intressant tråd om asbestens farlighet vid rivning för de som befinner sig en bit bort. Nu ser man bara en tråd med en massa skitinlägg som inte tillför något alls.
Precis - stäng tråden! Tror det väsentliga har kommit fram i tråden
 
  • Gilla
Kalbygge
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Skulle vi rensat bort allt som var onödigt efter att korrekt svar givits hade tråden varit 4 inlägg lång. Om du läser tråden från start så är det ganska uppenbart varför tråden inte går framåt, och det beror inte på Staffan eller Jocke
4integration jocke4u skrev:
Precis - stäng tråden! Tror det väsentliga har kommit fram i tråden
Ja det har det gjort. Det har kommit många bra svar.
 
  • Gilla
Kalbygge och 1 till
  • Laddar…
G greenhouse skrev:
Ja det har det gjort. Det har kommit många bra svar.
Perfekt! Imorgon är det Fredag och helg!. Solen ser ut att skina på många ställen. Så njut och var glada!
 
4integration jocke4u skrev:
Perfekt! Imorgon är det Fredag och helg!. Solen ser ut att skina på många ställen. Så njut och var glada!
Mkt bra tips :)
 
  • Gilla
Kalbygge och 1 till
  • Laddar…
Greenhouse, håller själv på att renovera äldre hus och delar din oro för asbest. Trist att så många väljer att dissa dig med i vissa fall extrema påhopp iställlet bara för att låta bli att kommentera. Men du har som väl är legat lågt..
Jag rekommenderar dig att läsa säkerhetsbestämmelser mm och göra en egen bedömning. Här finns ett intressant faktablad från Arbets- och miljömedicin, Sahlgrenska Universitetssjukhuset där man kan läsa mer om riskerna.
http://www.amm.se/wp-content/uploads/2016/12/Faktablad_Asbest.pdf
Om jag också får göra en egen bedömning som amatör (som alla här) så tror jag, som flera här redan nämnt, att exponeringsnivåerna i ditt fall är så låga att risken för skada är helt försumbar. Även om en o annan fiber kan leta sig fram. Men utomhusluft innehåller, främst i städer, redan en viss mängd av asbest. Se faktablad ovan.
 
  • Gilla
greenhouse och 1 till
  • Laddar…
G greenhouse skrev:
Men suck, blir du proxy-kränkt? Det är en anonym person. Jag har inte kallat någon gubbe i forumet. Kalla en spade för en spade. Är man 74 är man definitivt en gubbe. Snacka om att dissekera en tråd till molekyler. Läs min fråga i sitt sammanhang.
För mig handlar det om att jag tycker om att gå in här och läsa. Tycker ditt sätt att skriva är obehagligt och gör forumet kallare och mindre intressant att vara på. Var snäll att inte tala om för mig vad jag är eller känner. Du verkar inte ha någon hyfs helt enkelt..
Helt ointressant om det är en anonym person man uttrycker dig inte så om andra människor helt enkelt. Att du inte förstår der är dom jag skrev tidigare sorgligt.
 
  • Gilla
Saxsson och 3 till
  • Laddar…
Ack ja!
Jag minns när vi plockade ner vår Sidi-platt-fasad från huset på ön i Gbg's skärgård.
Det var lätt att ta ner eländet och lägga plattorna på en släpvagn för vidare befordran till öns slängställe.
Inte många plattor som kraschade, de satt lätt spikade med rostfri spik.
Men på vägen till tippen stoppades vi av grannarna. De ville alla ha en bunt plattor eller två, bra att ha att laga det egna huset med. Så när vi kom fram till "tippen" fanns inte mycket eternit kvar.
Detta var 1983, för 37 år sedan, och jag lever än och har hälsan :)
 
  • Gilla
Musikläraren och 4 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Detta var 1983, för 37 år sedan, och jag lever än och har hälsan
Hur är det med grannarna?
 
  • Haha
  • Gilla
Boogiepack och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Hur är det med grannarna?
Döda :crysmile:
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
T
19 sidor på två dagar, kan endast hända på byggahus.se när det handlar om materialet asbest som enligt vissa är farligare än Botulinumtoxin!:rolleyes::poop:
 
  • Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Hur är det med grannarna?
Bara bra, så vitt jag vet.
Men jag har ju inte koll på alla, vi flyttade därifrån 1998.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.