Byggahus.se
Jag har idag en 45×70 reglad vägg i mitt badrum, jag behöver regla ut den till 45×95 för att få plats med ett fördelarskåp. Väggen består av plåtreglar och min tanke är att bredvid plåtreglarna sätta en 45×95 i trä för att regla ut väggen och fästa dom i befintliga plåtreglar. Då behöver jag någon "L" profil i golv och tak som skjuts under/emot den nya regeln för att skapa en ny tak/golvregel, frågan är om det finns färdiga L-profiler att köpa och vad dom i så fall kallas i byggsvängen?

Någon som har en någon annan idé?

Jag kan/vill inte riva befintlig vägg rakt den påigenom då motsatt sida badrummet är en del av hallen och där sitter trappa till övervåningen.
 
Kan du inte bara laska på en 45x45 på dina befintliga 70 reglar? Alternativt någon tunnare läkt. Finns de som är 25x50

Edit: såg nu att de befintliga var plåtreglar. Aldrig jobbat med såna förr så vet inte om mitt förslag funkar.
 
Det skulle kunna gå med något tunnare men att slänga på en 45×45 tar för mkt av utrymmet, ett rätt litet badrum där allt utrymme är till behov.
 
G ekaa88 skrev:
Det skulle kunna gå med något tunnare men att slänga på en 45×45 tar för mkt av utrymmet, ett rätt litet badrum där allt utrymme är till behov.
Kolla på typ läkt 25x50.
 
Claes Sörmland
Vanlig glespanel 28 mm?
 
Jag tackar ödmjukast för alla svar!

Visade sig nu att endast hörnet där avluftningen går idag var reglat med plåtreglar, resterande var trä så det löste sig smidigt.

Blir att kapa några 45×45 reglar till 25×45 och limma samt skruva på. Hade en hel drös liggande sen nått bygge.

Tack samtliga för era idéer.
 
G ekaa88 skrev:
ett rätt litet badrum där allt utrymme är till behov
Om det bara är fördelarskåpet som behöver det större djupet, varför då bygga ut hela väggen i det lilla rummet?
G ekaa88 skrev:
motsatt sida badrummet är en del av hallen och där sitter trappa till övervåningen
Om fördelarskåpets placering passar med trappans läge kanske det skulle kunna gå att i stället bygga ut på andra sidan väggen under trappan?
 
Jag förstår hur du tänker men den väggen är både tapetserad och iordning. Hon som bestämmer vill inte tapetsera om igen.
Hade jag levt själv så hade den väggen rivits också, men men....
 
De åsikter som framförs av mannen i huset delas inte nödvändigtvis av chefen.

Prutte
 
  • Gilla
Gårdsboende
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Jag förstår hur du tänker men den väggen är både tapetserad och iordning.
Förstår.
Jag tänkte att det kanske kunde ha varit ett litet "osynligt" hörn alldeles under trappans början.
Men vad säger du då om att bara bygga ut där fördelaren skall sitta?
 
Fördelaren ska sitta precis där, hon vill fortfarande kunna ställa saker mot en slät vägg, ibland är livet hårt mot mig.
En hörn av ett rum under en trappa med en vit byrå, grått stenväggsmönster och en blå IKEA-kasse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.