Byggahus.se
J
Haha väldigt bra att få uppmärksamhet :D
 
N nybyggarn3 skrev:
Det har jag koll på, lite över mitten på skärmen. Det var lugnt på Elgiganten idag så jag och min vän provade att lyfta lös skärmen från fästet. Väldigt enkelt om man är två. Även ett bra sätt att påkalla uppmärksamhet från personalen.
Vart ska du ställa allt som ska kopplas in i TVn?

Har man inte det behovet så är det å andra sidan inga problem.
 
dd88 dd88 skrev:
Vart ska du ställa allt som ska kopplas in i TVn?

Har man inte det behovet så är det å andra sidan inga problem.
Precis, har inte tänkt koppla in mer än kanske en Chromecast, som får husera i lådan bakom Tv:n. Skulle behovet ändras i framtiden får vi hänga en tv-möbel under skärmen.
 
N nybyggarn3 skrev:
Precis, har inte tänkt koppla in mer än kanske en Chromecast, som får husera i lådan bakom Tv:n. Skulle behovet ändras i framtiden får vi hänga en tv-möbel under skärmen.
Är det inte inbyggd Chromecast i The Frame?
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Kan man inte sätta en dold inspektionslucka nedanför tv:n för att förvara boxen, så att den är relativt tillgänglig. Sen ett grovt bo-rör till en dosa bakom tv:n?
 
Om det inte är en yttervägg, badrum eller annat olämpligt bakom tv-väggen kan man också ha lådan i rummet intill. Bara göra ett lagom stort hål i väggen för kabeln.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Är det inte inbyggd Chromecast i The Frame?
Nej. Samsung har ingen inbyggd chromecast, men du har det på alla som kör Android TV t.ex. Sony, Philips och Sharp
 
Kan en chromecast streama en 4k blu-ray utan att omvandla (transcode) bilden?

Edit:allt annat än direktström går nämligen bort
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Nej. Samsung har ingen inbyggd chromecast, men du har det på alla som kör Android TV t.ex. Sony, Philips och Sharp
Trodde det iom att det är Google Assistant i dom. Att AndroidTV har det hade jag koll på (y)
 
J
Redigerat:
J Jocke Best skrev:
Verkar så om du rippat till mp4, men du behöver fortfarande ha en pc igång. Funkar visst även med VLC.
J Jocke Best skrev:
Verkar så om du rippat till mp4, men du behöver fortfarande ha en pc igång. Funkar visst även med VLC.
[länk]
Står dock inget om HEVC vad jag kan se (h265). Det krävs för blu-ray i 4k HDR
 
J Jocke Best skrev:
Kollade deras forum på Reddit och hevc funkar men kräver transcoding i datorn.
[länk]
Själv streamar jag bara till min chromecast så har själv inte provat.
Okej men det är ju samma sak som att det inte fungerar :D Transcode är inte lossless ;)
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Kollade deras forum på Reddit och hevc funkar men kräver transcoding i datorn.
[länk]
Själv streamar jag bara till min chromecast så har själv inte provat.
Lite impad av polarens Samsung TVs inbyggda plex app, den klarar faktistk direktströmma bluray HEVC dock 1080p men borde klara 4k också

Skärmdump av Plex-appen på Samsung TV som visar information om filmen Zombieland: Double Tap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Brukar vara hw-dekoder i de flesta moderna mediaboxar.
Apples streamingtjänst kör ca 30 mbps i snitt och över 40 mbps i topp för 4k hdr. Tror att nätverken typ mobilnäten är en begränsande faktor inte mediaenheterna. Apples senaste mobiltelefoner spelar in i 4k60p hdr.

Finns testfilmer tex Big buck bunny med olika stora strömmar. Ganska enkelt att testa gränsen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.