Byggahus.se
sunnis
Har en S50 själv sedan ett halvår och är supernöjd. Neato är lika bra men till ett avsevärt högre pris.

Lasernavigeringen som gör dessa bra egentligen. Tror inom 1-2 år så har alla tillverkare någon form av lasernavigering. Tekniken är vida överlägsen.
 
Wow imponerande test,kanske dags att ge dottern en då hon har en smart klocka;)
Byggahus sonen har verkligen talang för tester.
 
Redigerat:
  • Gilla
BigFixer
  • Laddar…
Och nu finns ju även Roborock S6.. ett test till ;)
 
  • Haha
Ludvig Eskilsson
  • Laddar…
Hur mycket måste man stöddamsuga med en vanlig dammsugare när man har robot?
 
Har roborock s6 sen några månader och måste säga att jag är imponerad. Med 2 långhåriga katter så får man dock tömma behållaren nån gång i veckan. Men jävla vad gött det är att skicka in den i tvättstugan efter att nån har gjort kaos i kattlådan :cool:
 
T twoody skrev:
Hur mycket måste man stöddamsuga med en vanlig dammsugare när man har robot?
Enligt mig - en gång varannan vecka till en gång i veckan beroende på hur noga du är. Det är främst mattor som behöver en extra omgång med vanlig dammsugare. Sen kan du behöva dammsuga soffan ibland också, vilket roboten inte klarar av :D
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
F
Har undrat över hur robotdammsugarna klarar trösklar och hur höga i så fall
 
T twoody skrev:
Hur mycket måste man stöddamsuga med en vanlig dammsugare när man har robot?
Jag har en D7. Dammsuger väl 3-4 gånger på ett år

Testet missar en väldigt viktig sak. När jag köpte den så var det den enda roboten på marknaden som hade 5ghz nätverk. Det betydde allt så den var värd sina 8995kr vid lansering för att connected skulle fungera i lägenheten. Detta nämns inte på övriga maskiner heller vad jag kan se men det normala är 2,4 och kan ge bekymmer om grannar har det. Det kan förbättras genom att användare får knappa in fast kanal på sitt trådlösa, i mitt fall gick det dock inte och D5 lämnades tillbaka efter att Neato bytt ut den 3 gånger.

Reflekterar angående batteritid. Det är ju inte en smartphone som ska bäras med, D7 återvänder till laddstation och fyller på så mycket som behövs. Det missades i recensionen, funktionen kom å andra sidan ganska nyligen till mjukvaran.

Turboläget är kraftigt. Som de säger. En rund dammsugare slår aldrig en Neato modell.

Neato är vinnaren här även att den är dyr. Dessutom prissänkt. Testaren kanske missat samma saker på den andra så det blir dött lopp i alla fall :)

T twoody skrev:
Hur mycket måste man stöddamsuga med en vanlig dammsugare när man har robot?
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
F Fakathong skrev:
Har undrat över hur robotdammsugarna klarar trösklar och hur höga i så fall
D7 klarar väldigt höga. Mina köksstolar har 17mm höga ben och det klättrar den över. Toaletten är 25mm men det går inte.
Även Ikea Hampen mattor med lång lugg har gått bra att borsta sig igenom
 
  • Gilla
245 Lux
  • Laddar…
Ludvig Eskilsson Ludvig Eskilsson skrev:
Sen kan du behöva dammsuga soffan ibland också, vilket roboten inte klarar av :D
Trappsensorerna har lite svårt att gå över kuddarna men annars funkar det ju fint att borsta ner det på golvet och starta dammsugaren :D
 
F
L Lindahl85 skrev:
D7 klarar väldigt höga. Mina köksstolar har 17mm höga ben och det klättrar den över. Toaletten är 25mm men det går inte.
Även Ikea Hampen mattor med lång lugg har gått bra att borsta sig igenom
Tänkte det, har en 30mm tröskel till uterummet. Finns det inte också risk att dammsugare råkar putta igen en dörr och låsa in sig själv
 
F Fakathong skrev:
Finns det inte också risk att dammsugare råkar putta igen en dörr och låsa in sig själv
Jo.
 
F Fakathong skrev:
Tänkte det, har en 30mm tröskel till uterummet. Finns det inte också risk att dammsugare råkar putta igen en dörr och låsa in sig själv
Än har det inte hänt mig med varken D5 eller D7.
 
L Lindahl85 skrev:
Än har det inte hänt mig med varken D5 eller D7.
Min D7 har faktiskt stängt in sig bakom halvöppna dörrar. Men för det mesta stänger jag in den eftersom det är betydligt lättare att ha koll på ett rum som sladd och leksaksfritt än flera - och vi inte har en 100% vettig placering av roboten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.