Byggahus.se
Har från säker källa fått veta att det inte bara är antalet verktyg som mäts på mållinjen/kyrkogården. Det delas även ut stilpoäng för verktygsförvaringen! Jag har inte fören på sistone insett vilken givande hobby detta kan vara. Det finns verkligen enorm potential att gräva ner sig i, ännu fler, projekt som saknar direkt nytta i ett krasst rationellt perspektiv. Själv föredrar lägre ståndsmässig, helst upcyclad, förvaring vilket gör det hela ytterligare mer utmanande/tidskrävande/svårplanerat :geek:

Framöver tänkte jag lägga förvaringsprojekt här för att, om inte annat, låta bli att tynga ner ”Vad har du gjort idag...”-tråden med bilder. Jag hoppas andra också kan bidra.

Här ett litet projekt jag gjorde igår (istället för badrum och takräcke). Hurtsen var i uselt skick, krävdes en del riktning samt lagning där svetsar släppt. Kjol och krage av 25*25*3 mm vinkeljärn. Hjulen från ikea-fyndavdelning och biten bokbänkskiva från ett tidigare kök. Färgen är Montana black, Storm.
Blå upcyclad hurts för verktygsförvaring, med hjul och vinklade kanter, i ett verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammal verktygslåda i metall med uppenbara tecken på renovering, inklusive svetslagningar och nya vinkeljärnstillägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nyligen reparerad och upcyclad verktygshurts med vinkeljärn och hjul, innehåller diverse verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad verktygshurts med svetsade vinkeljärn och hjul, i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verktygslåda och renoverat förvaringsprojekt på verkstadsbord med verktyg och ölflaska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reparation av rostig verktygslåda i metall med tving och hjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Cirkelsåg och trämaterial för upcycling-projekt på verktygsförvaring i en arbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hurts med vinkeljärn och hjul, för verktygsförvaring på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En upcyclad blå verktygshurts med öppna lådor och nytillagda vita hjul på en verkstadsbänk, visar DIY förvaringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverade verktygslådor i grönt med handtag, hjul och träbit på en arbetsbänk i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad grön verktygshurts med träskiva ovanpå, står i en verkstad med verktyg och skyddshandskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästan för fin för verktygsförvaring! <— Obs ironi Renoverad verktygshurts med vinkjärnskjol och bokskivstopp på hjul i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Steelbreeze och 47 till
  • Laddar…
V
Härligt,den blev urtjusig :love:
 
  • Gilla
frhar och 1 till
  • Laddar…
Kanonsnyggt!
Önskar jag hade sådana skills när det gäller att arbeta med metall, men ska försöka skaffa mig.

//Ronnie
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Kanonsnyggt!
Önskar jag hade sådana skills när det gäller att arbeta med metall, men ska försöka skaffa mig.

//Ronnie
Det tycker jag du ska, väldigt givande. Hållit på ett par år men kompenserar fortfarande mitt svetsande med slipande. Det finns en anledning till att jag behöver fem vinkelslipar... :oops:
 
  • Gilla
  • Haha
rock_fc och 5 till
  • Laddar…
Nice!
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det tycker jag du ska, väldigt givande. Hållit på ett par år men kompenserar fortfarande mitt svetsande med slipande. Det finns en anledning till att jag behöver fem vinkelslipar... :oops:
"Grinder and paint make me the welder I ain't" som någon sa ("Slipmaskin och målarfärg gör mig till den svetsare jag inte är"). Jag har bara tre vinkelslipar...

/Tomas
 
  • Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Kan man svetsa på balkongen, tro? :crysmile: Gillar som vanligt ditt val av färg och allmän estetik. Ser gärna fler bilder från liknande projekt framöver!
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Lägre-ståndsmässig....... en fenomenal beskrivning på det mesta jag äger:rofl:

Det blev en fin hurts det där!
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
Kan man svetsa på balkongen, tro? :crysmile: Gillar som vanligt ditt val av färg och allmän estetik. Ser gärna fler bilder från liknande projekt framöver!
Kan man röka där så kan man också svetsa tycker jag:p
 
  • Haha
Bengt Larsson
  • Laddar…
E
Men nu blev den där möbeln för fin för verkstan, ska du inte ta in den till vardagsrummet ist ;)
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Jag kanske överarbetar min verktygstavla något :thinking:
Men idag har äntligen de första verktygen kommit upp, fler tavlor är på gång.
Organiserad verktygstavla med upphängda verktyg i en arbetsrumsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Byggfuskarn och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag kanske överarbetar min verktygstavla något :thinking:
Kan man verkligen överarbeta en verktygstavla? Eller en förvaringslösning över huvud taget egentligen...
 
  • Gilla
Steelbreeze
  • Laddar…
Det kan man nog, det innebär att man jobbar mer med tavlan än man faktiskt använder verktygen
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Det kan man nog, det innebär att man jobbar mer med tavlan än man faktiskt använder verktygen
Inte ovanligt kan jag tänka mig, med tanke på hur kul det är! :)
 
Är inte hela vitsen med en snickarbod att bygga förvaring och uppgraderingar till sina verktyg?
 
  • Gilla
Roggekrokås och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.