Byggahus.se
Den här diskussionen är flyttad från tråden Måste man betala tv-licens om man har tv via fiber

/Moderator


-----

Snyltare som låter andra betala för att man tex ska kunna se ishockey på TV är bland dom lägst stående. Tittar man på SVT ibland ska man naturligtvis betala
 
  • Gilla
PerGus och 14 till
  • Laddar…
Tur att de web-sändningar som sänds idag är gratis, än så länge... Apple-tv rules!
 
M
elmont skrev:
Snyltare som låter andra betala för att man tex ska kunna se ishockey på TV är bland dom lägst stående. Tittar man på SVT ibland ska man naturligtvis betala
Det var på tiden då jag tjänade 7500:- i månaden så inte skäms jag för det inte.

Hade SVT bara vart hållt sig neutrala, slutat uttrycka sina kommunistsympatier och slutat låta folk som Kakan Hermansson agera ostört som programledare hade jag vart mycket mer villig att betala för det.
 
  • Gilla
Tony Rosendahl och 27 till
  • Laddar…
elmont skrev:
Snyltare som låter andra betala för att man tex ska kunna se ishockey på TV är bland dom lägst stående. Tittar man på SVT ibland ska man naturligtvis betala
Snyltare är väl de som tvingar oss( som inte har intresse av vänsterpropaganda, timmesrapportering av nyheter(på 18 olika språk) samt på spåret.) att betala för något vi inte använder?

Bara för jag innehar en hammare som kan användas till svartjobb bör jag väl inte bli åtalad för skattefusk?
 
  • Gilla
Tony Rosendahl och 10 till
  • Laddar…
Bara att du vet hur dåliga programen är och hur snedvridet allt är bevisar bara att du lägger ner rätt mycket tid på att sniktitta på SVT. För tittade du inte skulle dina åsikter vara helt gripna ur luften.
 
  • Gilla
lat och 9 till
  • Laddar…
Bara fattigmansTV kommer förmonterad med mottagare för marknätet, problemet löst
 
elmont skrev:
Bara att du vet hur dåliga programen är och hur snedvridet allt är bevisar bara att du lägger ner rätt mycket tid på att sniktitta på SVT. För tittade du inte skulle dina åsikter vara helt gripna ur luften.
Jag bodde 20år i ett hushåll som betalade. Men annars kan de ju ta betalt som alla andra och se hur många som vill ha deras tjänst?
Det sjuka är att folk försvarar deras översittarfasoner. :|
 
  • Gilla
Manberg och 6 till
  • Laddar…
Det konstiga är att man krävs på avgiften då man enbart har en tv utan tuner/mottagare eller s.k monitor trots att man inte kan ta emot sändningarna. Radiotjänst anställda kan skicka på en faktura ändå som är väldigt svår att komma undan. Dom följer alltså inte lagen och kommer undan med det.
 
  • Gilla
EvertL
  • Laddar…
SVT/SR är ju det bästa som erbjuds i medieväg i det här landet – så att vilja ducka den kostnaden har iallafall jag mycket svårt att förstå (speciellt om man nu dessutom nyttjar deras utbud?!).

Jag betalar gärna TV-avgift för deras tjänster – trots att jag inte tittat på traditionell TV (via antenn/kabel/fiber) de senaste ~4 åren, använder endast playtjänster som SVTplay, Netflix och Cmore.
 
  • Gilla
Pysslarn och 6 till
  • Laddar…
tynell skrev:
SVT/SR är ju det bästa som erbjuds i medieväg i det här landet – så att vilja ducka den kostnaden har iallafall jag mycket svårt att förstå (speciellt om man nu dessutom nyttjar deras utbud?!).

Jag betalar gärna TV-avgift för deras tjänster – trots att jag inte tittat på traditionell TV (via antenn/kabel/fiber) de senaste ~4 åren, använder endast playtjänster som SVTplay, Netflix och Cmore.
Det som felar är att valfriheten saknas i kommunistsverige. Vissa vill verkligen betala trots att dom inte är tvungna och tvärtom. Alla ska ha det lika jävligt!
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
tynell skrev:
SVT/SR är ju det bästa som erbjuds i medieväg i det här landet – så att vilja ducka den kostnaden har iallafall jag mycket svårt att förstå (speciellt om man nu dessutom nyttjar deras utbud?!).

Jag betalar gärna TV-avgift för deras tjänster – trots att jag inte tittat på traditionell TV (via antenn/kabel/fiber) de senaste ~4 åren, använder endast playtjänster som SVTplay, Netflix och Cmore.
Hade jag använt deras tjänster hade jag inte haft något emot att betala för det.
Det hade varit mindre irriterande om de lagt den på skattsedeln istället. :confused:
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Skippa skitsnacket om det politiska, hade den borgliga regeringen velat så har dom haft gott om tid på sig att byta system innan det blev regeringskifte. Sedan kan man ju tycka vad man vill om systemet som sådant men det är väl som med mycket annat att man får rätta sig efter dom regler som vi har. Vi får ju inte köra så fort vi vill, sälja sprit till minderåriga, mm mm i all oändlighet.
 
  • Gilla
findus42 och 13 till
  • Laddar…
Som vanligt så anses TS ha rätt och får ryggdunkar med kommentarer som "Kommunistavgiften" och "Rånartjänst". Vad det handlar om är ju att de som inte betalar TV-avgiften åker snålskjuts på oss andra?
 
  • Gilla
Eld och 5 till
  • Laddar…
Jag ser det som en självklarhet att betala tvlicensen om man vill räkna sig som svensk. Hur kan man inte vilja bidra med den ynka avgift det handlar om när publicservice är en av hörnstenarna i en demokrati?

PS Kvalitén på både sändningar och programutbud är ju hästlängder före andra kanaler

Tänk om, tänk för framtida generationer när ni inte vill betala tvlicensen.
 
Redigerat:
  • Gilla
lat och 6 till
  • Laddar…
Trams...
Tycker de kunde lägga ner de "fria" (läs påtvingade betalkanalerna) eller göra om dem till riktiga betalkanaler man kan välja bort och låt folk betala för de kanaler de faktiskt använder och vill ha istället.
 
  • Gilla
Tony Rosendahl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.