Byggahus.se
j-o75 skrev:
Jag skulle inte klaga om pengarna gick till en tv och en radio kanal som var till före oberoende nyheter och kanske lite granskande program, men det behövs ju knappast 4 radiokanaler och flera tv kanaler för det?
Nog tycker jag att de behövs. Reklamkanalerna däremot är ju samma magsårsbildande radiosmörja allihop."Heeeeeeeej vääääälkommen till raaaadioschaaaadio by night evening fest paaaaarty! Säg vårt namn och du får en skuuuuumpa hemskickad!" crap crap crap

• Gilla
Ragnar Sundström och 4 till
  • Laddar…
Lazzeman skrev:
Nu börjar det bli lite spännande...

"...för oss utan skygglappar blir att läsa alternativa medier då främst på nätet, EXPO, Nyheter24, Exponerat, Avpixlat osv."

"...PK-maffian..."
Försöker du likställa SvD med avpixlat?

AndersMalmgren skrev:
Försöker du likställa SvD med avpixlat?
Nej

Som någon skrev så har tekniken sprungit ifrån hur SVT/SR skall nå ut till alla. Varför funkar det med Viaplay, Cmore, TV3, TV4, Boxer när de tar betalt per program eller serier.

Det finns ju flera undersökningar som visar att journalister i högre grad röstar vänster, men det gäller väl samtliga, inte bara svt.

elpaco skrev:
Nog tycker jag att de behövs. Reklamkanalerna däremot är ju samma magsårsbildande radiosmörja allihop."Heeeeeeeej vääääälkommen till raaaadioschaaaadio by night evening fest paaaaarty! Säg vårt namn och du får en skuuuuumpa hemskickad!" crap crap crap
Återigen så är det ointressant vad du tycker om det. Du får lyssna på vad du vill bara jag slipper betala. Det borde väl finnas marknad för smala kanaler som betalas av lyssnarna?

Redigerat:
bonnier skrev:
Jag antar att jag både är gammalmodig (eftersom mitt lilla TV-tittande sker till 90% på SVT för att jag tycker att det finns ingen annan som kan konkurrera om kvalitet och trovärdighet) och tittar på fel program (eftersom jag har väldigt svårt att hitta den vänster/kommunist-propaganda som tydligen finns, enligt en del). Jag är väl naiv kanske då, eftersom jag inte ser mig som gammalmodig eller vänstervriden.
Det finns ju undersökningar som visar att journalister i högre grad röstar vänster än andra, fast det gäller ju alla och inte bara dom på svt.

j-o75 skrev:
Återigen då är det ointressant vad du tycker om det. Du får lyssna på vad du vill bara jag slipper betala. Det borde väl finnas marknad för smala kanaler som betalas av lyssnarna?
Menar du att du kommer undan att betala för all tramsreklam som finansierar de kommersiella tv- och radiokanalerna?
Berätta för mej hur jag slipper betala för det när jag går ut och handlar mat, kläder, möbler mm.

• Gilla
Ragnar Sundström
  • Laddar…
Lazzeman skrev:
Menar du att du kommer undan att betala för all tramsreklam som finansierar de kommersiella tv- och radiokanalerna?
Berätta för mej hur jag slipper betala för det när jag går ut och handlar mat, kläder, möbler mm.
Det där får du nog förklara lite närmare...
2014 spenderade Arla 21 miljoner på reklam!
2015 spenderade Arla 64 miljoner på reklam med OS truppen etc!!!
Hur mycket gick din mjölk upp i pris (förutom den frivilliga kronan som man kunde skänka till svenska bönder)???

Lazzeman skrev:
Företag kommer alltid att göra reklam oavsett om det är i tv tidningar eller radio. Det kommer man aldrig ifrån. Att få det till samma sak som att ta en obligatorisk avgift och bygga en massiv kontrollapparat runt det går ju inte att jämföra. Jag tittar väldigt lite på tv överlag, kanske 2grr i månaden och då väljer jag gärna dokumentärer. Så jag kan inte säga att reklamen är så värst störande. Övriga familjen kollar lite mer men tyvärr inte på svt.

Henrik Sundberg skrev:
Det där får du nog förklara lite närmare...
2014 spenderade Arla 21 miljoner på reklam!
2015 spenderade Arla 64 miljoner på reklam med OS truppen etc!!!
Hur mycket gick din mjölk upp i pris (förutom den frivilliga kronan som man kunde skänka till svenska bönder)???
Jag tror inte att det inlägget går att förklara. Det var nog mest ett desperat försök att försöka försvara tv licensen.

• Gilla
Henrik Sundberg
  • Laddar…
Om man är så naiv så att man tror att reklamen inte betalas av konsumenterna och bara ondgöra sig över TV-avgiften så är det upp till var och en.
Du vill slippa att betala den avgiften...jag vill slippa betala för trams-TV:n. Fullt adekvat jämförelse.

• Gilla
Ragnar Sundström och 1 till
  • Laddar…
Jag har jobbat inom filmproduktion och reklam i större delen av mitt liv och reklam pengarna är redan inräknat i det slutliga priset ut till kund, oavsett om de sänder reklam eller inte... Skulle vi skippa alla reklamkanaler och veckotidningar kommer ditt pris (det du betalar i affären) se lika dant ut om inte högre. Högre? Ja företagen måste ju då kompensera för det kunder de nte nådde med reklam, alltså 5 som köper istället för 10... Det förklarar sig självt.

Jaha det var ju intressant. Dom tar alltså betalt för reklamen även om dom inte har utgifter för den. Då är ju allt frid och fröjd.

Lazzeman skrev:
Jaha det var ju intressant. Dom tar alltså betalt för reklamen även om dom inte har utgifter för den. Då är ju allt frid och fröjd.
Vilket i sin tur betyder att då betalar för reklamen oavsett om du vill eller inte. MEN, det finns ingen lag som säger att du måste handla din mat i affären. Men tills det att du blir helt självförsörjande kommer du att betala dessa reklam pengar...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.