Byggahus.se
AnneFi
slacker - var hittar jag fler bilder på ditt kök?

sambon har filtat källartrappen och jag har lagat mat åt honom :)
 
AnneFi skrev:
slacker - var hittar jag fler bilder på ditt kök?
Lite bilder finns här!

Köket 20110315

Köket kommer från Electrolux Home - Dvs, Sentens (Som tillverkas hos Marbodal)
Alla vitvaror från Electrolux
Blandaren är en Blanco Tradon
Diskhon kommer från Svenska NordicTech
Fläkkåpan från Franke

Ville ha en ganska enkelt kök som passade in i ett hus från -49, dvs aningen lantligt men ändå med en liten twist av modernitet.
Saknas gör fortfarande baldakinen under överskåp med spottar - Dessa kom i förra veckan och jag måste bara få tummen ur. Även en passbit saknas men det skall nog bli en utdragbar kryddhylla i det lilla facket.

Så ser det ut minsann! :rolleyes:
 
Redigerat:
slacker skrev:
Spenderade delar av dagen med att ta fram altanen så att MathiasS kan kika förbi och bila lite när det passar herrn! :wow:
Hmm, jag tyckte väl att den karaktäristiska färgsättningen av ditt hus var bekant. Fågelvägen är det faktiskt bara 218m mellan våra hus, men det har du kanske listat ut?
 
MathiasS skrev:
Hmm, jag tyckte väl att den karaktäristiska färgsättningen av ditt hus var bekant. Fågelvägen är det faktiskt bara 218m mellan våra hus, men det har du kanske listat ut?
Uhuj! Det hade jag ingen aaaning om faktiskt! Det var inte dåligt alls det! d^_^b Superkul!
Du får väl ta och kika förbi - Här finns det mycket verktyg att tillgå om du känner ett behov!
Har verkligen inget problem med att låna ut bilmaskiner till grannar... GRATIS!

karaktäristiska = Skitfula!
 
Redigerat:
AnneFi
Nice!!
 
slacker skrev:
!

karaktäristiska = Skitfula!
...det var det du som sa inte jag.....:)

Vad gäller verktygslån så är det väl så att det mesta finns här och om man har möjlighet att låna saker så finns ju aldrig behovet att köpa....således lånar man inte....men tack ändå för erbjudandet ! :cool:

Ser fram emot att följa renoveringen av detta hus, ser ut att finnas potential till att fixa gatans stiligaste hus.
 
Du får ge mig ngn hint vilket hus som är ert så ska jag minsann kasta ett öga eller två över tomtgränsen för lite inspiration! d^_^b
 
Håller liv i den här tråden - Superkul juh!

Idag smög jag ned i verkstan för att ta fram en prototyp på elementskydd (Varför heter det skydd? Dom behöver ju inte skyddas - Borde heta elementgömma eller ngt sånt)
Nr. 2 blev rätt okej men jag inser på samma gång att det kommer att ta tid att bygga dessa. Funderar på att byta ut till MDF och antingen remsa MDF eller köra "skivan" i 4mm MDF som man spårfräser med ca 2.5mm från var sida med överhandsfräsen och skena. Samma resultat om inte snyggare.
Alternativet är ju att hitta ngn som kan köra dem i CNC.

Vad tror ni - Dom skall målas vita. Trä eller MDF? Remsa eller spårfräsa?
 
  • P3160570.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna kväll har jag ägnat åt att kakla badrummet, jag är redan trött på att kakla fast jag bara gjort 1/3 del. ;)

Till helgen SKA det vara färdigkaklat så jag kan montera min badrumsmöbel.
 
slacker skrev:
Hupp! Fick mera saker gjorda idag - Nya hålsågar från Axminster kom i fredags så det fick blir ett ryck med Spirorör upp på vinden i det nya köket! Fasadgenomföring och ullmatta får bli morgondagen projekt.
Tänkte på en sak. Det där spirorörets genomföring genom tak och bjälklag. Jag är rätt säker på att du måste ha X cm till brännbart och stenull runt röret i takgenomföringen. Fick själv nedslag på det från sotarn för några år sedan.
 
MathiasS skrev:
Tänkte på en sak. Det där spirorörets genomföring genom tak och bjälklag. Jag är rätt säker på att du måste ha X cm till brännbart och stenull runt röret i takgenomföringen. Fick själv nedslag på det från sotarn för några år sedan.

Tänkte faktiskt på det där själv - Att det inte går i paneltaket är ju en sak kosmetiskt. Men det är klart att det går att kapa upp från vinden (Jag körde ju 125'an hela vägen) och lägga in matta runt röret. Få det gjort från vinden är ingen match alls.
Ska kolla med bror och far vad som gäller - Båda är plåtslagare/industrisolerare med kompetens på det mesta som är hetare än rumstemp.

Att det någonsin skulle börja brinna DEN vägen är för mig dock helt osannolikt - Men det är lika bra att göra det "rätt".

EDIT: Ett samtal med bror bekräftade dina misstankar. Det skall ned matta hela vägen igenom. Vi tar det från början med andra ord! Blir nog torsdagskvällens bestyr - Stort Tack för hinten!
 
Redigerat:
Jag har städat badrummet idag :wow: d^_^b
 
Ola78
Spikat råspont på väggarna och glespanel i taket. I morgon ska jag se om jag hinner börja sätta takgipsen.
 
Puh, nu är allt kakel på plats.
Imorgon ska det fogas så börjar det lite roligare jobbet sedan med att montera in prylar.
Eftersom Slacker har bjudit på bilder så slänger väl även jag upp en då. :)
 
  • DSCN0974.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Totem
  • Laddar…
skalman1 skrev:
Puh, nu är allt kakel på plats.
Imorgon ska det fogas så börjar det lite roligare jobbet sedan med att montera in prylar.
Eftersom Slacker har bjudit på bilder så slänger väl även jag upp en då. :)
Snyygt Skalman!

Jag har minsann suttit 6 timmar med att rita på bygglovet - En farstukvist vill vi minsann ha! :S Puh, snart klar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.