---Avslutad---

Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

Robotdammsugare Dreame L10 Ultra på trägolv nära en matta och en möbel.

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
https://www.byggahus.se/partner/robot-eller-vanlig-dammsugare-hur-stadar-du-dina-golv

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!

Vinnaren utses fredag 5 april.

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Dreame för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
 
  • Gilla
borjerik och 12 till
  • Laddar…
L10 Ultra torkar även mopparna.
Idag använder vi en tung traditionell dammsugare som ger mej ryggskott vid varje användning.
 
  • Gilla
HasvaH
  • Laddar…
Den torkar mopparna! :)

Just nu använder vi en gammal sliten robotdammsugare som man behöver tömma och rengöra borstarna före eller efter varje städning! 😅
 
Den torkar mopparna och lite annat.

25år gammal Siemens, helnöjd med kvalitén. Kunde varit längre sladd.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
1. Den torkar mopparna

Vi använder en gammal industridammsugare då åskan tog våran ”vanliga” dammsugare. Den är tung som elefant och låter som en flodhäst
 
Den torkar mopparna efter användning!

Använder min trotjänare Miele i snart 10 år som gör sitt jobb! Jobbigt numera med en 1,5 åring som springer efter och stänger av den hela tiden när den åker fram, men absolut jobbigast är att den själv inte dammsuger och moppar när det behövs 😉
 
Den torkar mopparna!

Det jobbigaste med våran gamla Cleanmate s990 är att den slutade ladda igår.
Så nu är återigen det jobbigaste sladden på vår gamla dammspridarsugare.
 
  • Gilla
HasvaH
  • Laddar…
Den torkar mopparna.

Vi har en electrolux ultraone green. Bra men jobbigast är att dammsuga och bära upp och ner den i trappan😃
 
  • Gilla
HasvaH
  • Laddar…
Den torkar mopparna.
Jag blev sååå glad när vi flyttade till vårt hus ( med kommunalt vatten efter en vinter utan rinnande vatten...) och köpte en ny fin damsugare ( den förra fick man ha hörselkåpor på när man damsög..)
och jag blev rasande arg när nu i våras tog sambon in en offert på en städfirma. Ingen annan städar hemma hos mig så länge jag kan ! 😂 Fast visst skulle jag bli jätteglad om sambon själv, eller barnen, skulle ta fram damsugaren lite oftare. Helst självmant. Undra om den här lilla roboten ändå skulle bli min bästa vän. I slutändan finns det ändå saker jag tycker mer om att göra, än att umgås med dammråttorna...
 
1. Den torkar mopparna.

2. Idag använder vi Electrolux ultra silencer. Vi har 2 st för att slippa bära mellan våningarna. Men oftast plockar vi fram microfibermoppen när det är dags att städa. Tyvärr envisas dammet med att envist återkomma, så en robot som hjälper till i den eviga jakten på damm hade varit mer än välkommet
 
Redigerat:
Den torkar moppdukarna efter den städat klart.

Vi använder för tillfället en borste med tillhörande sopskyffel. Och på borsten har hunden tuggat sönder handtaget. Så detta skulle kännas som att stiga in i 20- talet.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
Den torkar mopparna

Vi använder en dammsugare jag/vi fått av mina föräldrar, innan man ens kan börja suga upp gruset efter hunden så går det åt en kvart att reda ut kabeln, för dammsugar skrället saknar inrullnings funktion för kabeln.
 
Den torkar mopparna alldeles själv

Ja, det här med städning börjar bli mer och mer som ett heltidsjobb med två stycken mini-megakladdande små vildingar hemma. Nu har jag en elektrisk dammsugare (alltså en sån där med sladd) som dessutom inte når till hemmets alla hörn utan jag måste flera gången byta uttag för att kunna dammsuga hela huset. När dammsugaren sen väl är tillbaka i städskåpet ska det till att moppas. Ut med skurhink & skurkäpp, svepa runt överallt, vänta tålmodigt i soffan tills allting har torkat, släpa tillbaka allting igen, tvätta igenom mopp & skurhink så att allting är fräscht tills nästa användning.
Väl i tvättstugan hör jag då att barnen har tappat en full burk med havregryn på golvet eller något spännande färgglatt glitter över hela mattan. Jippie???
Behöver jag säga mer än, argh!

Det hade därmed varit så oerhört skönt att få testa en robitiserad dammsugare, moppare & självrengörare. Jag hade ju kunnat spara megamycket med tid som hade kunnat spenderas med barnen istället.
 
Den torkar moppdukarna!

En Bosch BSN1700 med 10+ år på nacken. Trots att vi bor relativt litet räcker sladden knappt någonstans så man måste flytta runt vilket uttag den kopplas i.. Den är också så liten så man måste byta dammsugarpåse väldigt ofta.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Exklusiv tävling för Byggahus-medlemmar

I samarbete med Dreame har vi fått möjligheten att anordna en exklusiv tävling för alla er medlemmar på Byggahus! I potten finns den testvinnande Dreame L10 Ultra. En helautomatisk robotdammsugare med moppfunktion.

[bild]

Missa inte vår undersökningsartikel om robotdammsugarens utveckling i våra hem och hus!
Vem vet… Kanske hittar du svaret på tävlingsfrågan i artikeln. 🙂
[länk]

Förutom att Dreame L10 Ultra både fyller på och tömmer mopp-vatten automatiskt, kan den göra något mer med moppdukarna efter den torkat golven? Vad?

Kommentera ditt svar här i forumtråden och berätta för oss vad du använder för dammsugare idag och vad som är det jobbigaste med den!
Den torkar mopparna.

Nu använder vi en Electrolux från sent 90-tal. Går bra men kör inte av sig självt som den på bilden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.