Byggahus.se

GU10 LED, tips för att ersätta 35 W halogen?

1. O
    Medlem Nivå 2
    För ett par år sen bytte jag några halogen till Led, ingen var bra!

Idag köpte jag en på ClasO:
    V-Light LED 4W=35w 170 lm warmwhite dimmable
    Ra80 3000K gu10 30graders
    BÄSTA jag sett! Mer ljus än mina halo 35w. Jämnare spridning både i kanter och i mitten.
    Färgen är inte riktigt lika varm/gul som halo men nästan - men det blir i min smak snyggare med lite lite vitare i modernt hem.
    Så jag rekommenderar denna "varmt" ;)
    Har dock ej testat dimmring.

2. saturnus
    Medlem Nivå 11
    haha, jo det kan kanske bli lite som haver, till det priset........men visst gäller det att se upp. Vi får väl hoppas att LED teknologin endast är i sin linda, att det senare blir en uppstramning vad gäller färg och kvalitet.

3. saturnus
    Medlem Nivå 11
    OK, då är det 2000 man skall leta efter till sovrummet, om kärleken skall bestå.....

4. J
    Medlem · Nivå 11
    Nä, 1850k... ;)

5. Johan Gunverth
    Självbyggare · Nivå 16
    How low can you go? :D

6. saturnus
    Medlem Nivå 11

it depends on the age.............:p

7. S
    Medlem Nivå 3
    Vet du om man kan se dessa i butik någonstans i Stockholm?

8. Johan Gunverth
    Självbyggare · Nivå 16
    Ingen aning. Har knappt hittat dem i Göteborg. Brukar åka till grossisten och hämta. Bäst är väl att ringa Philips kundtjänst och fråga vem som har dem utställda. Det borde även ha de själva på sitt HK.

9. S
    Medlem Nivå 3
    Tack, men jag har redan ringt. De hänvisade till sina återförsäljare som finns på webbplatsen men kunde inte speca vilka som hade LED på lager. Ganska menlöst att åka runt i så fall.

10. Johan Gunverth
    Självbyggare · Nivå 16
    Det var ju lite dålig kundservice. Alternativ vill de inte/har inte tid att prata konsumenter.som jag förstår det är inte MASTER-sortimentet för detaljhandeln. Det skall säljas genom installatörer. Åker jag till Hornbach heter allt "MyXxxxxx...". På Selga finns bara MASTERxxxx i hyllorna.