Byggahus.se
Sister ray skrev:
När jag var yngre och jobbade med telefonförsäljning var det inte tal om några internutbildningar. Du fick en stol, en dator, pitchen och ett headset. Sen var det bara att börja ringa. Ingen sa åt oss att vara oärliga, det skötte vissa ändå så bra själva men de flesta ville bara betala hyran. Jag var då en outbildad tonåring, nyinflyttad i Malmö utan någon som kunde bidra med pengar. Men med ditt resonemang skulle jag, och de andra ungdomarna, fixat pengar på ett mer "moralisk riktigt" sätt då?

Att klicka den som ringer, eller vara ganska kort, har jag full förståelse för. Men att lägga all ilska på ungarna som ringer tycker jag är helt fel.
Ja det är precis det jag menar. Istället för att försöka lura på mig saker jag inte vill ha så kan dom väl bara sno min plånbok istället så slipper jag få brevlådan full av kassa strumpor och tandborsthuvuden.
Förstår att vissa kanske har det dåligt ställt och tar vilket jobb som helst för pengar men det blir ju skevt när vi har bristyrken så inom t.ex vård och skola där man faktiskt kan tjäna ärliga pengar och samtidigt göra nyttig medan hela telefonsäljarbranschen är helt överflödig. Samhället skulle inte bli ett dugg sämre av att alla telefonförsäljare (och dörrknackare) försvann.
Har kontor i samma hus som ett stort telesäljarcenter och ser dagligen ynglingarna som kommer och går i sina flashiga märkeskläder betalade för av pengar de lurat av gamla pensionärer. Läser också rekryteringsaffischerna de använder med lovord om karriär och rikedom. Riktigt genomrutten bransch i mina ögon
 
Paxman skrev:
Mitt tips är att ALDRIG inleda samtal med telefonförsäljare. Avsluta samtalet så fort din uppfostran tillåter och leta själv upp de tjänster och produkter du vill ha. Telefon- och dörrförsäljning innebär i princip aldrig en bra deal för konsumenten, det är en aggressiv säljmetod för att kränga ofördelaktiga saker.
Håller med, men ofta innebär denna uppfostran att man stannar kvar i samtalet onödigt (och farligt) länge. Svarar man "Jag är inte intresserad", kan ordet jag förvanskas till "ja" i ljudfilen. Antingen kan man bara lägga på utan att säga något eller säga "Nej, inte intresserad" följt av att man lägger på. Är man intresserad av denna eller liknande tjänster som företaget erbjuder är det bästa att själv söka på nätet och göra beställning utifrån det.

Nix-registret är grundstommen i den personliga säkerheten. Har själv bara hemligt mobilnummer och vet inte hur Nix fungerar i verkligheten.
 
Redigerat:
Upprepar vad jag skrivit tidigt i tråden
Min uppfostran rinner fullständigt av när en telefånkrängare ringer (till någon av mina NIX-ade telefoner..)
Lägger bara på.
Kan ev trycka ur mig ett "dra åt h-e" eller ett "nej"..

JAG skall ta initiativet till en affär - inte någon annan..
JAG vet vad JAG behöver - det kan inte "någon annan" tala om för mig..
JAG har NIXat alla våra telefoner sen åratal - att någon ändå ringer visar bara att man är hänsynslös/slarvig/oorganiserad som företag - och såna vill man ju inte göra affärer med?. Eller hur?

Så här i juletid kanske en del minns den nu borttagna sekvensen i TV prog "Kalles Jul" (den var ju för våldsam för oss fredsskadade svenskar) där Kalle placerar en dynamitgubbe i sin telefon och den exploderar i andra änden..
DEN produkten kan jag tänka mig att köpa. T o m per telefon..:D
 
Redigerat:
Marlen Eskilsson skrev:
Jag har raderat inlägg från marknadschefen på mySafety. Hon vill hjälpa yonna och Maah och ber er maila henne på sophie.gernandt@mysafety.se. Vad säger ni om det? ;)
Jag har varit i mailkontakt med marknadschefen på Mysafety och har lämnat dem telefonnummer och klockslag så att de kan spåra försäljarsamtalet och har samtidigt bett dem stryka den fejkade beställningen.

Har ännu inte fått något svar från Mysafety men jag har redan fått underlag från UC Privata Tjänster kopplat till den fejkade Mysafetybeställning. Kan bara konstatera att man agerar otroligt snabbt innan det går att avbeställa det obefintliga.

Har nu mailat UC samt kopia till Mysafety.

Fortsättning följer.
 
Har nu fått mail från Mysafety som bekräftar "uppsägning" av tjänst hos dem.
 
harry73
yonna skrev:
Har nu fått mail från Mysafety som bekräftar "uppsägning" av tjänst hos dem.
Jag skulle inte bara låta det vara och kräva förklaring + ursäkt för att det blev en beställning trots att du inte beställde något. Egentligen borde borde man polisanmäla dom.
 
Jag tycker det är tråkigt att ett företag med en så bra produkt, så totalt förstör den genom att anlita telemarketing.

Jag skulle gärna betala för den tjänst de erbjuder, men jag undviker av princip att göra affärer med företag som anlitar telemarketing.

OM jag var VD för ett företag som anlitar telemarketing, så skulle jag försöka utvärdera hur många kunder jag förlorar pga. telemarketing. Idag tror jag de här företagen tittar sig blinda på hur mycket kunder de får in via telemarketing, och hur billig den försäljningen är.

Men om vi antar att 1% av de som blir uppringda köper produkten, men att 80% av de uppringda blir rejält irriterade. Och att 10% av de irriterade blir så irriterade att de låter bli att köpa pga. det.

Ja kalkylen blir ju rätt enkel...
 
Stor varning för My Safety, de ljuger och försöker sälja sina tjänster genom att skrämma ovetande människor.

"Ditt personnummer finns för vem som helst att se". ...offentliga uppgifter
'Jag ser att lån är tagna i ditt namn nyligen, är det verkligen du?" - När inga lån ansökts, och bara för att skrämma.
"Ditt personnummer kan kapas om du svarar på sms från okända personer".

osv osv osv...
 
oobum skrev:
Stor varning för My Safety, de ljuger och försöker sälja sina tjänster genom att skrämma ovetande människor.
Tyvärr blir det lätt så, när företag anlitar skrupelfria säljare som enbart får sin lön efter antal de sålt. Därför är telemarketing mer en belastning, både för företag och privatpersoner som dem ringer till. En bra produkt skall kunna sälja sig själv och inte genom lögner och fagra löften från säljare med välsmort munläder.
 
Jag blir alltid imponerad av att företag som oftast blir inblandande i den här typen av diskussioner alltid är väldigt snabba på att dyka upp och försöker förklara/rätta till/använda bulvan/, osv.

Se likheter med tråden om Swe Dala Tak tex.
 
Har fått nytt mail från marknadschefen på Mysafety som beklagar och som pratat med säljaren och givit denne en varning.
Så hoppas jag att denna tråd avslutas.
 
harry73
Hej marknadschef på mysafety. Rätt så trevligt forum eller hur :)
Också väldig bra när du planerar din nästa renovering.

Men tillbaka on topic, skulle ni någon gång göra samma tricks med mig som ni gjorde med TS blir det direkt en polisanmälan!:(
 
Redigerat:
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Jag förstår inte vad som är så fantastiskt med deras erbjudande. Om jag tappar mina kort kan jag själv ringa tex polisen, banken. Och jag behöver inte kunna några kortnummer utantill, utan mitt personnummer funkar bra, och det kan jag. Annars finns det tillgängligt med bank-id även över telefonen. Tjänsten är i mina ögon meningslös. Ja ur kundperspektiv då, inte tjäna pengar-perspektiv.
 
yonna skrev:
Har fått nytt mail från marknadschefen på Mysafety som beklagar och som pratat med säljaren och givit denne en varning.
Så hoppas jag att denna tråd avslutas.
Det här är inte en engånsföreteelse utan ett vedertaget arbetssätt som används dagligen hos dem.

http://www.radron.se/artiklar/Hotfull-marknadsforing1/
http://www.gp.se/ekonomi/1.2463384-har-ar-tio-varsta-blufforetagen


Så låt tråden leva, eftersom ByggaHus-trådar hamnar högt upp på Googles träfflistor. Ju fler som varnas desto bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.