Olen täydessä vauhdissa eristämässä viimeistelemätöntä yläkertaani ja aloin nyt ajatella seuraavaa vaihetta, mikä on muovittaa, laittaa harvalauta ja sitten kipsata.

Kyseessä on 1½-kerroksinen talo ja siten viistokatto, avoin niskaan saakka. Olen asentanut 3 kerrosta mineraalivillalevyjä ja juuri saanut valmiiksi viimeisen kierroksen. Viimeisen kierroksen koolaukset ovat kirvesmiehen asentamat cc120:iin. Voiko olla OK muovittaa, laittaa vaakasuora harvalauta 28x70 cc30:iin ja sitten kipsata, ilman että on riskiä, että kipsilevyt taipuvat ajan myötä? Mieluiten olisin halunnut käyttää 1200-levyjä puhtaasti taloudellisista syistä, sillä 900-levyt ovat saman hintaisia. En ajatellut asiaa ja ehkä olisi pitänyt pyytää kirvesmiestä asettamaan koolaukset cc60:een cc120:n sijasta riskin vähentämiseksi, mutta nyt on hieman myöhäistä ajatella sitä...

Minulla ei ole aikomusta laittaa OSB:tä viistokattoon, sillä se tuntuu täysin tarpeettomalta eikä täytä mitään tarkoitusta.

Voit käyttää 120gips jos sijoitat harvempaan cc30.

A
600cc on liian leveä katolle, mutta voit harventaa 400cc, jos käytät 120gips.

• Tykkään
tergo
  • Laddar…
Olin varmaan vähän epäselvä viestissä. Rakoilulaudoitus tulee asentaa cc30 toisiinsa, mutta etäisyys rakoilulaudoituksen kiinnittämiseksi on siis 1200mm - etäisyys kattotuolien välillä siis. Tähän viittaan, että pitäisikö sen olla 600mm paremman vakauden saavuttamiseksi rakoilulaudoitukselle. Mutta onko tämä ehkä tarpeetonta?

Se on ok 1200mm c/c

• Tykkään
tergo ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.