1 115 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Yläkerta - Harvarimatot cc30 yläpaarteilla cc120?
Olen täydessä vauhdissa eristämässä viimeistelemätöntä yläkertaani ja aloin nyt ajatella seuraavaa vaihetta, mikä on muovittaa, laittaa harvalauta ja sitten kipsata.
Kyseessä on 1½-kerroksinen talo ja siten viistokatto, avoin niskaan saakka. Olen asentanut 3 kerrosta mineraalivillalevyjä ja juuri saanut valmiiksi viimeisen kierroksen. Viimeisen kierroksen koolaukset ovat kirvesmiehen asentamat cc120:iin. Voiko olla OK muovittaa, laittaa vaakasuora harvalauta 28x70 cc30:iin ja sitten kipsata, ilman että on riskiä, että kipsilevyt taipuvat ajan myötä? Mieluiten olisin halunnut käyttää 1200-levyjä puhtaasti taloudellisista syistä, sillä 900-levyt ovat saman hintaisia. En ajatellut asiaa ja ehkä olisi pitänyt pyytää kirvesmiestä asettamaan koolaukset cc60:een cc120:n sijasta riskin vähentämiseksi, mutta nyt on hieman myöhäistä ajatella sitä...
Minulla ei ole aikomusta laittaa OSB:tä viistokattoon, sillä se tuntuu täysin tarpeettomalta eikä täytä mitään tarkoitusta.
Kyseessä on 1½-kerroksinen talo ja siten viistokatto, avoin niskaan saakka. Olen asentanut 3 kerrosta mineraalivillalevyjä ja juuri saanut valmiiksi viimeisen kierroksen. Viimeisen kierroksen koolaukset ovat kirvesmiehen asentamat cc120:iin. Voiko olla OK muovittaa, laittaa vaakasuora harvalauta 28x70 cc30:iin ja sitten kipsata, ilman että on riskiä, että kipsilevyt taipuvat ajan myötä? Mieluiten olisin halunnut käyttää 1200-levyjä puhtaasti taloudellisista syistä, sillä 900-levyt ovat saman hintaisia. En ajatellut asiaa ja ehkä olisi pitänyt pyytää kirvesmiestä asettamaan koolaukset cc60:een cc120:n sijasta riskin vähentämiseksi, mutta nyt on hieman myöhäistä ajatella sitä...
Minulla ei ole aikomusta laittaa OSB:tä viistokattoon, sillä se tuntuu täysin tarpeettomalta eikä täytä mitään tarkoitusta.
Voit käyttää 120gips jos sijoitat harvempaan cc30.
Olin varmaan vähän epäselvä viestissä. Rakoilulaudoitus tulee asentaa cc30 toisiinsa, mutta etäisyys rakoilulaudoituksen kiinnittämiseksi on siis 1200mm - etäisyys kattotuolien välillä siis. Tähän viittaan, että pitäisikö sen olla 600mm paremman vakauden saavuttamiseksi rakoilulaudoitukselle. Mutta onko tämä ehkä tarpeetonta?
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
FTX-system dålig luft övervåning
Ventilation -
Miten asetan ensimmäisen harvalaudan - etäisyyden?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Rimarakenteet kipsilevykatolla, epäsäännöllinen keskeltä keskelle kattopalkkien - mikä keskeltä keskelle-mitta?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Golvvärme övervåning - taklyft
Värme allmänt -
Älvsbyhus Astrid - Fråga om övervåning
Hustillverkare