Hei! Ensimmäinen postaus byggahus.

Minä: naiivi ensikertalaista rakentaja, joka aikanaan rakentaa olkipaali-kesämökin.
Ensiksi kuitenkin: yhdistetty vierasmaja ja varasto, hyvin matalilla vaatimuksilla.

Tausta: haluan rakentaa edullisesti, yksinkertaisesti ja ympäristöystävällisesti. Vierasmajaa käytetään muutaman kerran vuodessa kesäkuukausina. Joten eristyksen ajattelin jättää pois.

Olen kokeillut erilaisia yksinkertaisia rakennusversioita osoitteessa byggbeskrivningar.se, mutta haluaisin mieluiten rakentaa hirsirakenteisesti pontattuja lautoja käyttäen (kuten monet piharakennukset on rakennettu). Koko on noin 3x7 m, eli suunnilleen pitkä piharakennus. Kaksi vierashuonetta, joiden välissä varasto.

Siispä, kysymys/kysymykset: miten perustellaan, ettei yksinkertaisissa piharakennuksissa, joita on myytävänä joissain paikoissa, tarvita mitään tukipuita - onko se hirsirakenne, joka pitää niin hyvin koossa, että seinät toimivat kantavina? Mitä minun tulisi ottaa huomioon - maksimipituudet, laudankoko, jne? Haluan tietysti rakentaa laillisesti enkä riskeerata katon sortumista tai vastaavaa.

(Tämä on siis ajateltu tulevan tällaista, mutta katto-V:n (tai miksi sitä kutsutaan), ollessa lyhyellä sivulla: fc1806899447f078cf73000bfc7ef8679b.jpg
Suurempi kuva: https://cdn3.hemfint.se/img/fc/18/06/89/1000x667/fc1806899447f078cf73000bfc7ef8679b.jpg)

Kun vastaat: lähtökohtana on, että olen tietämätön, mutta vähintään normaalilahjakas. :)

Viimeksi muokattu:
Tällä ei kai ole mitään tekemistä ristikkorakenteen kanssa? Kuvassa näyttää olevan salvottuja lankkuja ...

Sinulla on tietenkin aivan oikea. Minä sekoitin käsitteet. Tarkoittin tietenkin salvottuja lankkuja. Muokkaan viestiä. (Missasin toisen, enkä nyt voi enää muokata. Mutta tarkoitan siis salvosta, en ristikkäisrakennetta.)

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.