nyvillaägare
Monet langat ovat saaneet minut hieman pyörryksiin, mutta ajattelin erästä asiaa. Tiedän, että kysymykseen ei ole helppo vastata, mutta en myöskään ymmärrä kaverin kanssa, joka on aiemmin suunnitellut projekteja. Suunnittelemme investoimista taloon. Maa on olemassa, se on etu, mutta se on kuivattava ja perustukset tehtävä. Haluamme sitten mahdollisimman kustannustehokkaan talon, ei luksusta tai erikoismateriaaleja, vaan yksinkertaisesti asuttavan talon.

Kysymykseen. Onko tämä mahdollista tehdä yksinkertaisella tavalla? Ajattelimme sitten vuokrata sitä, kunnes päätämme, mitä tehdä; se sijaitsee Örebron ja Karlskogan välillä ja sieltä on näköala järvelle sekä hieman maata puutarhaa varten.

Saamme käyttöömme noin miljoonan, emmekä voi lainata rahaa itse, mutta voimme ehkä nostaa sen 1,2 miljoonaan riippuu kaverista. Onnistuuko tästä jotain kelvollista? Ja miten minun pitäisi tehdä. Olen tutkinut valmiita taloja, mutta ymmärrän, että tämä on vain jäävuoren huippu lukemissani viesteissä. :) Sanotaan, että minulla on 1,2 miljoonaa, saanko talon sillä ja minkälaisen standardin se olisi? Älvsbyhus, Myresjöhus, Smålandsvillan, Eksjöhus, valinna on vaikka kuinka paljon. Mutta vaikuttaa siltä, että saan täällä enimmäkseen puolueellista tietoa!

nyvillaägare nyvillaägare sanoi:
Monet säikeet ovat tehneet minut hieman pyörryttäväksi, mutta ajattelin yhtä asiaa. Tiedän, että kysymykseen ei ole helppoa vastata, mutta en myöskään saa ystävältäni, joka on aiemmin suunnitellut projekteja, siihen oikein selkeyttä. Pohdimme, että investoimme taloon. Maat on olemassa, se on etu, mutta tontti on salaojitettava ja perustukset on tehtävä. Sitten haluamme saada kaikkein kustannustehokkaimman talon, ei mitään ylellisyyttä tai erityismateriaaleja, vaan yksinkertaisesti asumiskelpoisen talon.

Kysymykseen. Voiko tämä asian hoitaa yksinkertaisella tavalla? Ajattelimme sitten vuokrata sen, kunnes päätämme, mitä teemme, se sijaitsee Örebron ja Karlskogan välissä, ja sieltä on näkymä järvelle ja vähän piha-alueelle.

Saamme käyttöön noin miljoonan euron verran eikä meillä ole mahdollisuutta lainata lisää rahaa itse, mutta voimme ehkä saada sen nousemaan 1,2 miljoonaan riippuen ystävästä. Onko mahdollista saada aikaan jotain kunnollista? Ja miten minun pitäisi tehdä. Olen katsonut vähän valmiita taloja, mutta ymmärrän, että tämä on vain jäävuoren huippu lukemistani viesteistä täällä. 🙂 Sanotaan, että minulla on 1,2 miljoonaa, saanko sillä talon ja mikä olisi sen standardi? Älvsbyhus, Myresjöhus, Smålandsvillan, Eksjöhus, valinnanvaraa riittää. Mutta täällä näyttää siltä, että saan eniten puolueellista tietoa!
100m2 kokoinen talo, rakennat lähes kaiken itse, niin pärjäät miljoonalla. Mutta ostaessasi valmista taloa esim. Smålandsvillanilta se tulee maksamaan sinulle huomattavasti enemmän.
Onko pelkkä talo se, joka voi maksaa 1 miljoona?
Perustus, sähkö, vesi, viemäröinti= pitäisikö niiden sisältyä tähän miljoonaan?

• Tykkään
nyvillaägare
  • Laddar…
nyvillaägare
P Pappa1986 sanoi:
100m2 suuri talo, jos rakennat suurimman osan itse, selviät miljoonalla. Mutta jos ostat valmiin talon esimerkiksi Smålandsvillanilta, se maksaa paljon enemmän. Saako talo maksaa vain miljoona? Perustus, sähkö, vesi, viemäri = kuuluvatko ne tähän miljoonaan?
Oikeastaan kaiken pitäisi sisältyä miljoonaan, mietin talon ostamista, joka maksaa 800 tuhannesta miljoonaan. Jos rakentaisi sellaisen valmiiksi, mitä perustaminen, sähkö ja kaikki maksaisi?

nyvillaägare
P Pappa1986 sanoi:
100m2 kokoinen talo, jos rakennat suurimmaksi osaksi itse, selviät 1 miljoonalla. Mutta jos ostat valmiin talon esimerkiksi Smålandsvillasta, se maksaa paljon enemmän.
Onko vain talon tarkoitus maksaa 1 miljoona?
Perustus, sähkö, vesi, viemäri = kuuluuko ne tähän miljoonaan?
100m2 riittää hyvin

nyvillaägare
Asun nyt suunnilleen sellaisessa ja se on täysin ok kooltaan.

Aiotko liittyä kunnalliseen vesihuoltoon? Se maksaa yleensä 100-200 000 kr. Sitten pitää kunnostaa maaperä, on hyvin vaikea sanoa kustannusta siitä, koska se riippuu siitä, mitä on tehtävä. 100-400 000 kr on kai normaalia. Materiaalit 100 m2 taloon, sitä on vaikea sanoa. Mutta ehkä loma-asunto talo voisi olla 500-700 000 kr halvimmillaan? Sitten on tontti? 100-500 000 kr. Lisänä tulee paljon pieniä kuluja, rakennustelineet, rakennuslupamaksut, talon maalaus, sähköliittymän maksu, jne jne....

Jos teet aivan kaiken itse, on todennäköisesti hyvin vaikeaa päästä alle miljoonan. Mutta ei varmasti mahdotonta.
Paljon sisustusta taloon, keittiö, lattiat, laatat jne. voi ehkä löytää käytettynä tai demo-tuotteina pitääkseen hinnan alhaalla.

nyvillaägare
Joten ilman tonttia voi odottaa 1,5 miljoonaa, vaikka se todennäköisesti rikkoutuisi jossain vaiheessa puolivälissä :sweat::crysmile:

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.