Hei,

olen sisustamassa ullakkoa, asennan viimeiset 45x45 tukipuut ulkoseinille ja olen jakanut ullakon väliseinällä+ovella. Kun olen saanut tukipuut valmiiksi, otan yhteyttä sähköasentajaani, joka näyttää/piirtää, miten minun pitäisi vetää putket ja asentaa rasiat (hän tulee myöhemmin vetämään johdot/kytkemään), kysymykseni on, voinko asentaa "yksinkertaisen" väliseinän ennen kuin kutsun sähköasentajan paikalle? (Häntä on vaikea tavoittaa, joten luultavasti on nopeampaa kysyä täällä...) Ajattelin laittaa toiselle puolelle kipsilevyä ja toiselle OSB+kipsiä, jos voin asentaa ensin jomman kumman - kumpi puoli olisi sitten kätevämpää tehdä sähköistyksen näkökulmasta? Väliseinään tulee yksinkertaisia asioita, vain pari kytkintä ja pistorasiaa.

Kiitollinen mielipiteistä

asettaa levyt siihen, missä kaikki dosor pitäisi olla. helpoiten sähkömiehelle.
joten yksinkertaista kaikki.
terveisin
estwing

Minulla tulee olemaan yhtä monta koteloa molemmilla seinän puolilla, mutta haluan asentaa OSB-levyt mahdollisimman pian ja säästää kipsilevyjen asentamisen myöhemmäksi, kun kaikki putket/kotelot ovat paikallaan. Tulkitsenko vastauksen oikein, jos oletan, että voin asentaa OSB-levyjen puolen ilman, että sähköasentaja suuttuu?

Laita levyt sille puolelle, jossa on eniten rasioita. Jos määrä on yhtä suuri, aseta sen puolen uudelleen, johon kiinnitetään sekä OSB että kipsi.

On huomattavasti helpompaa porata rasioita kiinnitettyyn levyyn kuin asentaa levyjä, joissa rasiat ovat jo ulkona!

Tajusin, tuhannet kiitokset avusta, tässä helpotetaan :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.