Anna-B
Hei!
Remontti-aloittelija tarvitsee apua.
Asunto sijaitsee talossa vuodelta 1910, ja tähän mennessä käsityöläiset (joille olen ulkoistanut kaikki muut remontit) ovat kohdanneet kaikenlaisia materiaaleja muissa seinissä.

Vaatekaapissa (josta olen repinyt vanhat puuhyllyt yhdessä massiivisten naulojen kanssa) näyttää olevan kaksi eri materiaalia. Kloasong-seinät (?) pitkällä puolella ja jotain (hieman vähemmän löysää materiaalia?) Kapeilla puolilla. Kraatterit on nyt tasoitettu ja ELFA-kantokiskot on saatava ylös.

Mutta: en tiedä mitä kohtaan muutaman senttimetrin sisällä (sisäpuolella sitä, mitä luulen olevan rappaus, korjatkaa jos olen väärässä) + pelkään, että homma menee pieleen. (En tosin usko tiileen, koska en nähnyt punaista pölyä, kun vedin naulat ulos, mutta voin olla väärässä).

Joten:
- Iskuporakone ilman iskua, onko oikein?
- Betoniporanterät kahdessa koossa (aloita pienemmällä ensin, sanoo google) – vai pitäisikö käyttää jotain muuta?
- Mukana tulee ruuvit (6 cm + tulpat, liitän kuvan), toimiiko/riittääkö ne vai pitäisikö ostaa jotain muita/pidempiä?

Ikuisesti kiitollinen avusta!
T.
Kauhusta kankea ensikertalainen poraaja :)

Käsi pitelee repaleista puupaneelia, jossa on suuri naula keskellä. Taustalla näkyy seinä, jossa on useita reikiä. Rikkinäinen seinä, jossa näkyy halkeamia ja reikä paljastaa sekoituksen materiaaleja vanhan rakennuksen remontin aikana. Kuva esittää vaurioitunutta seinäpintaa, jossa reikä paljastaa monikerroksisen seinärakenteen vanhassa rakennuksessa. Ruuvitulppa ja ruuvi vaalealla pinnalla, osana keskustelua kiinnitysvälineiden käytöstä remontissa vanhassa rakennuksessa.

Anna-B Anna-B sanoi:
Hei!
Renoveringsrookie tarvitsee apua.
Asunto sijaitsee talossa vuodelta 1910, ja toistaiseksi ovat työmiehet (joille olen ulkoistanut kaiken muun remontin) kohdanneet kaikenlaisia ​​materiaaleja muissa seinissä.

Vaatekaapissani (jossa olen repinyt pois vanhat puuhyllyt ja jättimäiset naulat) näyttää olevan kaksi erilaista materiaalia. Kloasongseinä (?) pitkällä sivulla ja jotain muuta (hieman vähemmän löyhää materiaalia?) lyhyillä sivuilla. Kraatterit on nyt paikattu ja ELFA-kiskot on tarkoitus asentaa.

Mutta: en tiedä mitä kohtaan muutaman sentin sisällä (sen sisäpuolella mikä luulen olevan rappausta, korjatkaa jos olen väärässä?) + pelkään, että jokin menee pieleen. (En kuitenkaan usko, että se on tiiltä, ​​koska en nähnyt punaista pölyä, kun vedin naulat ulos, mutta voin olla väärässä).

Joten:
- Iskuporakone ilman iskuja, onko oikein?
- Betoni poranterät kahdessa koossa (aloita pienemmällä ensin google sanoo) - vai pitäisikö minun käyttää jotain muuta?
- Mukana tulee ruuveja (6 cm + tulpat, liitän kuvan), toimiiko riittääkö se vai pitäisikö ostaa joitain muita/pidempiä?

Ikuisesti kiitollinen avusta!
Ystävällisin terveisin,
kuolemanpelkoinen ensiporaaja :)

[kuva][kuva] [kuva][kuva]
Poraa (ilman iskuja kuten sanottu) hyvällä poranterällä. Aina hyvä aloittaa pienemmällä halkaisijalla.

On olemassa tulppia, jotka kiinnittyvät paremmin materiaaleihin, joiden laatu vaihtelee. Tarkista esimerkiksi Hornbach, jos sellainen on lähelläsi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.