M Mikael_Swe sanoi:
Kuinka voin palauttaa seinät halvimmalla ja helpoimmalla tavalla. Onko edes sen arvoista yrittää tasoittaa?

Uskotteko, että tapetinpoistaja pystyy poistamaan kaiken kuivuneen liiman?
Anteeksi nauruni, mutta kun kysyin tyttären asunnon vuokranantajalta, saammeko tapetoida uudelleen, vastaus oli, että se sopii, emme vain saa maalata kattoa mustaksi!
Mutta sellaisilla seinillä se olisi varmaan ollut hieman huono ilmapiiri joka tapauksessa...

Vuokraa Kirahvi, sanon minäkin.

• Tykkään
xnicke
  • Laddar…
L Liljeros sanoi:
Kaikki muu kuin renovointikipsi tuntuu todella kalliskustanteiselta…
Minulla on kittiä varastossa. Aion lainata hiomakoneen. Testaan sitä ensin. Giraffin vuokraaminen maksaa 400kr/päivä.

M Mikael_Swe sanoi:
Korjauspaperi! Kiitos vinkistä.
Repgips….

• Tykkään
LOPen
  • Laddar…
Tarvitset vain kirahvin yhden päivän sen jälkeen, kun olet valmis tasoittamaan.

Ajattelitko tehdä työn itse?

Onko matosta tarttunut nukkaa seinään liiman vuoksi?

Olisin varmaan kokeillut vihreää scotch-sientä ja lämmintä vettä, yrittäen hieroa pois nukkaa ja vähän onnella myös liimaa.

Todennäköisesti et kuitenkaan saa liimajäämiä pois, koska he ovat luultavasti käyttäneet oikea lattialiimaa ja kammattu sen.

Tasoittele kahdesti sen jälkeen kun olet hankannut.

Ne, jotka kirjoittavat "repäise kipsi ja kipsaa uudelleen", unohtivat varmaankin kun kirjoitit halvin ja yksinkertaisin tapa.

Edit: kannattaa kokeilla hiomakonetta hioa liima pois! Mutta silloin olisin luultavasti ottanut käsihiomakoneen sen sijaan, kirahvi ehkä puree ja hioo paremmin.

Ystävällisin terveisin, maalari

• Tykkään
Artemisia ja 2 muuta
  • Laddar…
+1 kaikille, jotka ovat kirjoittaneet renoveringsgips. Jos liimaklöntit ovat liian suuria eivätkä ole lähteneet pois, käytä ensin hiomakonetta niihin.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
M Mikael_Swe sanoi:
Minulla on paklausta varastossa. Pääsen lainaamaan hiomakonetta. Aion kokeilla sitä ensin. Giraffihiomakoneen vuokra maksaa 400kr/päivä
Onko liima "pehmeä" vai kova? Jos se on tavallista lattialiimaa, se on usein hieman joustavaa, eikä suositella yrittämään päällystää tai hioa sitä, sillä paklaus todennäköisesti halkeilee ajan kanssa eikä hionta auta paljon.

Jos se on pehmeää, lähtisin terävällä paklauslastalla raaputtamaan puhtaaksi ennen tasoitusta.

Muuten rotgips 100kr/levy kustantaa 3-400kr huoneessa, sen jälkeen seinä on kuin uusi. Se kestää ehkä 1-2 tuntia asentaa jos on normaalit taidot, tottakai menettää 6mm huoneen koosta mutta se tuntuu vähäpätöiseltä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Artemisia ja 4 muuta
  • Laddar…
Riski on suuri, sekä hiomapaperi tukkeutuu nopeasti että tasoitus ei tartu. Olen samaa mieltä siitä, että käytät kuukausien ennakkomaksujasi palautukseen.

• Tykkään
linneac
  • Laddar…
M Mikael_Swe sanoi:
Minulla on tasoite varastossa. Saan lainata hiomakoneen. Kokeilen sitä ensin. Kirahvin vuokraaminen maksaa 400kr/päivä
Osta yksi Julasta noin 999 ja myy kun olet valmis

TRJBerg
Nissens Nissens sanoi:
Otatko rahaa vuokran riskimarginaalista ja palkkaat jonkun korjaamaan sen.
Epäolennainen.

• Tykkään
Joak ja 3 muuta
  • Laddar…
Grannens Häck
A AK1981 sanoi:
Osta yksi jouluksi noin 999 ja myy, kun olet valmis
Tai osta käytetty uuden sijaan, paljon fiksumpaa.

M Mikael_Swe sanoi:
Kuinka voin palauttaa seinät mahdollisimman halvalla ja yksinkertaisesti? Onko edes järkevää yrittää tasoittaa?

Luuleeko joku, että tapetinpoistaja saa kaiken kuivan liiman pois?
Ei ole halpoja tapoja, jos haluat hyvän lopputuloksen. Ota Rullspackel, paras keksintö sitten leivän viipaloimisen jälkeen. Kun opit käyttämään sitä, se sujuu vauhdilla verrattuna "tavalliseen" tasoittamiseen. Tarkista sitten pinta, käytä remonttitapettia tasoitteen päälle, sitä karkeaa lajia, jos tarpeen. Tulos on loistava. Valitettavasti kallista.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Nissens
TRJBerg TRJBerg sanoi:
Epäolennaista.
Kiitos mielipiteestäsi. 😊

Grannens Häck Grannens Häck sanoi:
Tai osta käytetty uuden sijaan, paljon fiksumpaa.
Ehdottomasti, jos löytää sellaisen.

• Tykkään
elinochpatrik
  • Laddar…
Sitten voi miettiä, onko se pakko poistaa? Ehkä vähän myöhäistä nyt, mutta sellaisessa pienessä huoneessa se näyttää hyvältä ratkaisulta saadakseen hieman pehmeämmän akustiikan.

• Tykkään
Anna_H ja 1 muu
  • Laddar…
K Kardan79 sanoi:
Mutta, remonttitapetti ei peitä miten suuria epätasaisuuksia tahansa. Olen oppinut tämän kantapään kautta. kallis sekin on.
Olen tehnyt saman virheen kalliimman remonttitapetin kanssa olohuoneessa. Aluksi ei näkynyt mitään, mutta nyt kun kaikki on kuivunut ja asettunut, suurin osa virheistä näkyy silti, kuten esimerkiksi saumanauhat.. Täytyy jatkaa leveäpaklaamisen harjoittelua...

• Tykkään
ylven ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.