Hei kaikki,

olemme tekemässä talon remonttia ja olemme nyt saavuttaneet keittiön ja kylpyhuoneen, jotka sijaitsevat vierekkäin. Päätimme tehdä molemmat osat samaan aikaan, koska niiden välissä oleva seinä tarvitsi uutta runkoa.

Lyhyesti sanottuna, talo on noin 9x10m ja rakennettu kantavilla seinillä, jotka muodostavat ristin talon läpi. Neljässä huoneessa sisääntulokerroksessa meillä on ruokailutila, olohuone, eteinen ja keittiö/vessa. Yhdessä osassa meillä on siis sekä keittiö että wc samassa tilassa. Talossamme on myös yläkerta ja kellari.

Nykyisessä wc:ssä he ovat aiemmin tehneet remontin ja tässä yhteydessä leikkaaneet poikki lattian poikkipuut voidakseen valaa lattian. Tämä on aiheuttanut seinän vajoutumista noin 1-2 cm, eli tuskin havaittavasti. Nyt kun teemme remonttia, aiomme poistaa eteisen saadaksemme suihkun wc:n yhteyteen. Uuden osan ja vanhan wc:n välillä on kantava seinä, joka on jo vajonnut, ja tämä herättää kysymyksiä siitä, miten ratkaisisin tämän parhaiten. Koko kylpyhuoneessa aion valaa lattian, eli minun on leikattava poikkipuut myös toiselta seinän puolelta. Seinä lepää nyt betonilattialla (kellarin katto) eikä pitäisi vajota enempää.

Nyt kysymykseni kuuluu: kun olen leikannut poikkipuut, olenko pakotettu vaihtamaan poikkipuiden "jäänteet" ennen kuin valaan lattiani? Eli joudunko järjestämään jonkinlaisen tunkin voidakseni asentaa seinän alle teräspalkin sen sijaan? Minun on vaikea kuvitella, että palkki altistuisi missään tapauksessa kosteudelle eikä pitäisi lahota ja aiheuttaa hajua.

Olen tehnyt parhaani piirtääkseni tämän paintilla. Huomaa, että kuva ei ole mittakaavassa :)

Kiitollinen vastauksista. Kysykää mielellään, jos jokin on epäselvää.

Ystävällisin terveisin, Micke

342201110542925ca.jpg

Viimeksi muokattu:
Helpompi näyttää kuvilla. Vaikea selittää sanoin.. Tässä näette, miltä se näyttää ja luultavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan.

803201175118Pabc1.jpg

0a3201175200Pb872.jpg

Puuta ei pitäisi valaa sisään.

Älä koskaan valaa puuta! Se mätänee nopeasti,

Aseta metalli tai muu kuiva kuollut materiaali puun ja betonin väliin, jotta ne eivät olisi suorassa kosketuksessa toistensa kanssa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.